کابینت نئو کلاسیک

کابینت آشپزخانه رکن اصلی هر خانه ای است و با مدرنیته شدن وسایال کابینت نیز مانند سایر وسایل دکوراسیون منزل به روز شده است. در واقع کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک کابینت مدرن و کلاسیک است. پس اگر بین دو سبک کابینت مدرن و کابینت کلاسیک مردد هستید. و اگر به دنبال استایلی هستید که زرق و برق کابینت کلاسیک را نداشته باشد و به سادگی کابینت مدرن نباشد، کابینت نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای شماست.

امروزه کابینت ها دنیای بسیار متنوع و گسترده ای را پوشش می دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب این سبک آشنا کنیم. قبل از آن پیشنهاد می کنم تا حدی با کابینت کلاسیک آشنا شوید تا لمس این موضوع برای شما بیشتر قابل درک باشد.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

در واقع کابینت نئوکلاسیک جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه در دنیا محسوب می شود. این سبک کابینت شامل (کابینت انزو، کابینت پولیش) می باشد. این سبک از کابینت شامل مشخصات منحصر به فردی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. کابینت نئوکلاسیک جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه است و شاید برای همه شناخته شده نباشد، این سبک کابینت ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. همانطور که گفتیم کابینت نئوکلاسیک دارای دو زیرشاخه به نام های انزو و پولیشی است. این دو مدل کابینت تفاوت هایی در ظاهر، رنگ و قیمت دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

کابینت نئوکلاسیک انزو

کابینت انزو (کابینت نئوکلاسیک) اولین بار توسط شرکت آمریکایی زنتیک در نیوجرسی تولید شد. در واقع می توان گفت انزو نام تجاری محصول این شرکت است; که برای اولین بار توسط واردکنندگان ایتالیایی به ایران وارد شد. و با توجه به قیمت بالای کابینت های وارداتی، تولیدکنندگان ایرانی اقدام به تولید این کابینت ها در ایران کردند.

همانطور که می دانید: مردم، شرکت های پیشرو در همه جای دنیا به دلیل شهرتشان. آنها همان محصول را با نام تجاری خود می شناسند و آن را با آن نام می نامند. مانند: زیراکس برای دستگاه کپی، اتود برای مداد یا دلستر که برای نوشیدنی های غیر الکلی استفاده می شود. دقیقاً همین اتفاق برای طرح برند انزو افتاد.

به همین دلیل تمامی محصولات تولید شده توسط سایر شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی می تواند; نام آن طرح انزو بود و از آن استفاده کرد. بنابراین، برای سهولت خواندن و نوشتن، در همه جای این مقاله از کلمه Enzo استفاده شده است. یعنی نقشه انزو. جالب است بدانید که برند انزو نام یک برند سیستم کابینت آشپزخانه است که خود بخشی از خط تولید زنتیک است که حوزه فعالیت آن در زمینه مبلمان، نورپردازی و دکوراسیون می باشد.

ضخامت درب های این مدل کابینت ۲۵ میلی متر و ۴۰ میلی متر و ضخامت رنگ این مدل ۱ میلی متر می باشد. نوع رنگ کابینت انزو پلی اورتان است اما در کشور ما برای صرفه جویی در هزینه و سود از رنگ های پلی استر استفاده می شود.

کابینت نئوکلاسیک براق

یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت آشپزخانه کابینت پولیش است اما این محصول بسیار جذاب ترکیبی از کابینت حک شده کلاسیک در کنار رنگ براق براق مشابه سفید هایگلاس است و ترکیبی از کابینت مدرن و کلاسیک است. . استفاده از رنگ پولیش شده در این مدل باعث براق شدن درب کابینت ها شده است.

ضخامت رنگ درب های پولیش شده بین یک تا دو میلی متر است و قطر درب ها در دو سایز ۲۵ میلی متر و ۴۰ میلی متر تولید می شود. نوع رنگ در این نوع دکور بسیار حساس است اما پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید کنید و با خیالی آسوده محصولی باکیفیت تهیه کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

کابینت پولیش یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می باشد. این مدل کابینت شامل چندین نوع درب مختلف می باشد اما نوع رنگ تمامی این مدل ها رنگ جلا می باشد. این نوع رنگ براق را می توان عمدتا در رنگ سفید استفاده کرد. در این مدل کابینت از دستگیره های سرامیکی استفاده شده است و کابینت نئوکلاسیک شامل تاج و زیر نور است و از ستون های سبک منحصر به فرد خود بهره می برد. ستون ها، تاج و زیر چراغ در این مدل کابینت شامل حکاکی بوده و به اصطلاح ابزار هستند.

تفاوت بین کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک

سوالی که بسیاری از مشتریان عزیز دارند این است که تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟ در این قسمت از مقاله بر آن شدیم تا نگاهی اجمالی به نکات فنی و ظاهری کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک داشته باشیم و تفاوت ها و شباهت های این دو سبک محبوب و پرطرفدار را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

در واقع شباهت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر از تفاوت آنهاست، کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک هر دو از اجزای کوچکی تشکیل شده اند که شامل تاج، زیر چراغ، ستون ها، درهای کنده کاری شده و متریال آنها مستقیما می باشد. مربوط به سبک و زمینه یک محصول دارد. بله، درست می گویید، همین اجزای کوچک تعیین کننده کلاسیک یا نئوکلاسیک بودن کابینت است.

علاوه بر این، نوع رنگ کابینت تعیین کننده بعدی ماست، به عنوان مثال در کابینت های نئوکلاسیک از رنگ های روکش و پولیش و در کابینت های کلاسیک از رنگ های پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود. البته جدای از نوع رنگ، شکل ظاهری تاج، زیر چراغ، فرم کنده کاری و ابزار درها، ظاهر ستون ها از نکات تعیین کننده است. آنها تفاوت های دیگری نیز دارند مانند:

  • طراحی کابینت ساده تر از سبک کلاسیک
  • قیمت ارزان تر از کابینت چوبی کلاسیک
  • نگهداری و نظافت آسان تر در مقایسه با کابینت های منبت کاری شده
  • مدرن تر و به روزتر از کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا مدرن؟

کابینت های سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین کابینت ها می باشد و به دلیل کیفیت و قیمت مناسب انتخابی عالی برای افراد به حساب می آید. کابینت نئوکلاسیک سبکی خاص و شیک است که به فضای آشپزخانه ظاهری شیک و منحصر به فرد می بخشد. این کابینت هم برای آشپزخانه های کوچک و هم برای آشپزخانه های بزرگ قابل طراحی و اجرا می باشد.

کابینت نئوکلاسیک طرح های بیشتری دارد و بیشتر در رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود. اما کابینت های سبک مدرن تنوع رنگ بیشتری دارند و در هر رنگی بنا به سلیقه مشتری قابل سفارش هستند. انتخاب بین این دو سبک به نیاز و بودجه شما بستگی دارد.

تفاوت بین کابینت ممبران و کابینت نئوکلاسیک؟

کابینت ممبران در دسته کابینت های کلاسیک و سنتی قرار می گیرد به همین دلیل کنده کاری های زیبایی بر روی آن به چشم می خورد. این کابینت بیشتر در آشپزخانه هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و دارای طرح های منحصر به فردی است. از آنجایی که کابینت نئوکلاسیک ما بین کابینت کلاسیک و مدرن است، ساده تر از کابینت کلاسیک است و امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سبک کابینت هم در فضاهای مدرن و هم در فضای کلاسیک قابل استفاده است. کابینت نئوکلاسیک رنگ های متنوع تری دارد و نگهداری و نظافت آن بسیار آسان است.

کازادکورا طراح و مجری انواع کابینت و کمد دیواری نئوکلاسیک

مزایا و معایب کابینت های نئوکلاسیک

اگر قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارید، پیشنهاد می کنم این قسمت از مطلب را از دست ندهید، ما اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا قبل از خرید از مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک مطلع شوید .

معایب کابینت نئوکلاسیک

  • در این سبک در صورت استفاده از رنگ بی کیفیت ممکن است رنگ کدر شود یا رنگ لب مشخص باشد، پیشنهاد می کنم از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.
  • کابینت نئوکلاسیک در برابر اشیاء تیز آسیب پذیر است.
  • کابینت نئوکلاسیک به رطوبت حساس است.
  • تولید این سبک از کابینت هم از نظر کنده کاری و هم از نظر نوع رنگ بسیار حساس و آسیب پذیر است و تولید این محصول خارج از حیطه کارگاه های کوچک کابینت سازی است زیرا به دلیل عمق خوردگی ابزار، نوع دستگاه CNC نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دارد
  • در صورت آسیب دیدن درب کابینت امکان تعمیر و رنگ آمیزی مجدد وجود ندارد

مزایای کابینت های نئوکلاسیک

  • کابینت نئو کلاسیک دوام و مقاومت بالایی دارد و عمر طولانی دارد.
  • ترکیبی از کابینت های کلاسیک و مدرن است و یکی از جدیدترین محصولات موجود در بازار است.
  • به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان به راحتی تمیز می شود.
  • وجود رنگ های براق در کابینت های CNC فقط در سبک نئوکلاسیک و کابینت های پولیش دیده می شود.

طراحی کابینت نئوکلاسیک

طراحی سه بعدی اولین طرحی است که در آن محیط ایده پردازی می کند، بیشتر کابینت های نئوکلاسیک به این صورت است که قبل از سفارش هر محصولی می توانید آن را به صورت طرح سه بعدی ببینید و این باعث می شود سبک و رنگ کابینت را بهتر انتخاب کنید. آشپزخانه داشته باشید و از قبل بدانید که چه چیزی می خرید.

در طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک: توجه به تاج و زیر چراغ ها، نحوه قرارگیری ستون و سرستون ها و از همه مهمتر محل قرارگیری کابینت ها و جزیره آشپزخانه نکته فوق العاده ارزشمندی است. طراحی هر آشپزخانه

یکی از ارکان مهم تیم طراحی کازادکورا توجه محسوس به این موارد است. در ادامه جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین با در نظر گرفتن استانداردهای موجود در طراحی داخلی آشپزخانه و مهمتر از آن ایده آل ترین طراحی ممکن را مطابق با سلیقه مشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

تاج و نورهای زیرین در کابینت نئوکلاسیک

در واقع کابینت آشپزخانه از اجزای کوچکی تشکیل شده است که در کنار هم دکوری شیک ایجاد می کنند. تاج و زیر لامپ دو عضو کوچک در کابینت هستند که تاثیر بسزایی در ظرافت این سبک کابینت دارند. تاج و نورهای زیرین در بالا و پایین کابینت های دیواری نصب می شود. در سبک نئوکلاسیک، تاج و زیر لامپ هم رنگ کابینت آشپزخانه است. همچنین تاج و زیر لامپ در این سبک منحصر به فرد است، مانند تاج و زیر چراغ سبک کلاسیک نیست.

ستون و سنگ قبر در کابینت نئوکلاسیک

ستون هایی با کنده کاری های برجسته در این سبک دارای تفاوت هایی در ظاهر و متریال با سبک کلاسیک هستند. ستون های کمتری در سبک نئوکلاسیک در مقایسه با سبک کلاسیک استفاده می شود. حتی در بسیاری از مدل های کابینت نئوکلاسیک هیچ ستونی دیده نمی شود و نیازی به استفاده از ستون و سر ستون در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نیست.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک

دستگیره کابینت نئوکلاسیک نقش بسزایی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. دستگیره ها زیبایی یک کابینت را تکمیل می کنند. به طور معمول در آشپزخانه های سبک نئوکلاسیک از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود. این نوع دستگیره ها دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند و در مدل های مختلف موجود می باشند.

اگر کابینت آشپزخانه روشن را انتخاب کرده اید، استفاده از رنگ های برنزی و طلایی را به شما پیشنهاد می کنیم. و اگر انتخاب شما سبک کابینت نئوکلاسیک تیره است، از دستگیره های استیل و سرامیکی روشن استفاده کنید. توجه به ریزه کاری ها باعث تفاوت می شود، پس در انتخاب نوع کابینت و رنگ آن به انتخاب دستگیره ها و سایر ریزه کاری ها نیز دقت کنید.

جزیره کابینت نئوکلاسیک

در دکور کابینت آشپزخانه می توان جزیره را نقطه عطف آشپزخانه نامید. معمولاً ارتفاع استاندارد جزیره کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک ۹۰ سانتی متر است. اما زمانی که بخواهیم از آن به عنوان سطح کار استفاده کنیم ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر مناسب است. که خلاقیت و توجه طراح را به این موضوع می رساند.

جزیره آشپزخانه برای نگهداری وسایل

گاهی اوقات فضای بیشتری در اختیار دارید که پیشنهاد می کنیم جزیره ای با کمد و کشوهای زیاد است.

جزیره برای میز ناهار خوری

هر طراح می داند که یک جزیره آشپزخانه که برای غذاخوری طراحی شده است باید فضای کافی برای زانوهای زیر خود داشته باشد. به همین دلیل لبه های پیشخوان کنار صندلی ها باید ۶۰ سانتی متر از جزیره بیرون بزند.

جزیره پخت و پز و شستشو

در این نوع جزیره از سینک استفاده می شود. همچنین روی پیشخوان این جزایر فضایی در نظر گرفته شده است که می توان در آن غذا تهیه کرد و حتی برای مهمانی های سلف سرویس از آن استفاده کرد. این جزیره نیز اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگتر طراحی و اجرا می شود.

جزیره آشپزی

وقتی اجاق گاز در جزیره آشپزخانه قرار می گیرد آشپز به وسط آشپزخانه هدایت می شود و به این ترتیب با فضای اطراف همخوانی کامل پیدا می کند. اما در عین حال ایراد انتخاب این نوع جزیره این است که بهم ریختگی زیادی دارد و آشپزخانه را کمی شلخته جلوه می دهد.

روکش هود کابینت نئوکلاسیک

روکش هود یکی از عناصر اصلی در طراحی کابینت نئوکلاسیک است. اصولا دلیل انتخاب روکش هود در کابینت نئوکلاسیک عدم نمایش هود است و متناسب با فضای آشپزخانه نصب می شود. همچنین استفاده از متریال عالی توسط تیم تولید کابین جدید در محیطی کاملا مکانیزه و صنعتی و با توجه به سلیقه شما مشتریان گرامی طراحی و اجرا شده است تا به دکور آشپزخانه شما جذابیت بیشتری بدهد. کاپوت به سبک نئوکلاسیک در چندین مدل مختلف موجود است که در تمامی این مدل ها کاپوت مخفی بوده و دیده نمی شود.

رنگ کابینت نئوکلاسیک

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، رنگ های خنثی به طور کلی در کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک استفاده می شود. رنگ هایی مانند خاکستری، آبی کم رنگ، سبز، زرد و … همچنین رنگ های تندتری مانند قرمز، مشکی و … به عنوان رنگ های مکمل در کنار رنگ های ذکر شده استفاده می شود. در هر دو نوع کابینت نئوکلاسیک چوبی و ام دی اف محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

استفاده از رنگ سفید برای کابینت مزایای زیادی دارد و همچنین بسیار پرطرفدار است. رنگ سفید یکی از کاربردی ترین رنگ ها برای کابینت به سبک نئوکلاسیک است که فضا را روشن و بزرگتر نشان می دهد. این رنگ کابینت حس تازگی، تمیزی و سادگی را به محیط می دهد. کابینت نئوکلاسیک سفید را می توان به راحتی با سایر وسایل و دکوراسیون هماهنگ کرد. کابینت سفید نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد و با رویه سنگ طبیعی مشکی بسیار شیک خواهد بود.

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

امکان استفاده از دو رنگ مختلف در سبک نئوکلاسیک وجود دارد، اما به دلیل عدم خلاقیت تولیدکنندگان در این زمینه، نمونه های کمی از کابینت های دو رنگ نئوکلاسیک وجود دارد و کمتر شناخته شده اند.

پیشنهاد کازادکورا استفاده از سبک ها و رنگ های مختلف در آشپزخانه است. برای نمایش و ایجاد ترکیب رنگ های متنوع می توانید از رنگ های متضاد برای چشم نوازی بیشتر استفاده کنید.

راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک

مطالعه راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک برای هرکسی که قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارد را می توان بخش مهمی از این مطلب دانست. زیرا مشتری که قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارد، هدف اصلی او دریافت محصولی باکیفیت است. کابینت نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین مدل های کابینت است. قبل از خرید کابینت نئوکلاسیک، لازم است عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • متریال ام دی اف درب ها (کاستمونا یا واناچای) یکی از بهترین برندهای موجود و دارای استانداردهای جهانی می باشد.
  • نوع رنگ پاش.
  • نوع دستگاه CNC و کیفیت و ظرافت کابینت نئوکلاسیک.
  • نوع و کیفیت رنگ کابینت (پلی اورتان، پولیش شده)، نوع رنگ و مهارت کار رنگ تاثیر زیادی در محصول نهایی دارد.
  • نوع یراق آلات مورد استفاده در کابینت.

کابینت نئو کلاسیک در کازادکورا

کابینت نئوکلاسیک یک سبک جدید، شیک و کمتر شناخته شده است که در سال های آینده بیشتر درباره آن خواهید شنید. این محصول اصالت اروپایی دارد و توسط چندین برند مطرح کابینت سازی در کشورمان قابل تولید است و تولید این محصول از توان کارگاه های کوچک خارج است.

هدف ما در کازادکورا ایجاد ارتباط بلندمدت با شما مشتریان عزیز می باشد.بنابریان میتوانید از متریال با کیفیت ما و قیمت مناسبمان مطمئن باشید و با اعتماد کامل سفارش خود را ثبت کنید .اگر قصد سفارش و خرید کابینت نئو کلاسیک را از کازادکورا دارید همین الان با متخصصین ما در کازادکورا تماس حاصل فرمایید تا در این امر یاری رسان شما باشند و برای دیدن نمونه کار های بیشتر نیز میتوانید به صفحه پروژه ها مراجعه کنید .

واتساپ