کابینت مات بهتر است یا کابینت براق؟

کابینت مات بهتر است یا کابینت براق؟

کابینت مات بهتر است یا براق؟ این سوالی است که اغلب افراد هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه خود از کابینت سازان می پرسند. کابینت مات و براق، هر دو می توانند جلوه ای متفاوت و لوکس برای آشپزخانه شما به وجود بیاورند، بنابراین تصمیم گیری در این خصوص بر اساس سلیقه شخصی شما، دکوراسیون منزلتان و بودجه تعیین شده از سمت شما قابل انتخاب است.

کابینت اتنخابی شما، می تواند بدون در نظر گرفتن جنس و سبک ظاهری متفاوت برای آشپزخانه شما بوجود بیاورد. حال برخی در انتخاب ظاهر مات یا  براق کابینت خود دچار تردید هستند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی انواع کابینت های مات و براق بپردازیم.

کابینت آشپزخانه مات

کابینت های MDF  روکش ملامینه، کابینت مات می گویند. تنوع بالای رنگ، مقاومت بالا، نگهداری آسان و کیفیت عالی از ویژگی های کابینت های مات است، که این سبک کابینت را به یک محصول پرطرفدار و محبوب تبدیل کرده است.

این کابینت ها قابلیت بازتاب نور ندارند، به همین دلیل طراحی این نوع از کابینت ها برای آشپزخانه های بزرگ و پر نور پیشنهاد می شود، اما اگر آشپزخانه ای کوچک و جمع و جور دارید و می خواهید از کابینت مات برای آشپزخانه خود استفاده کنید، طراحان کازا دکورا در طراحی کابینت آشپزخانه شما؛ از رنگ های خنثی مانند: سفید، خاکستری، بژ و کرم استفاده می کند، تا ضمن ایجاد توهم فضایی آشپزخانه شما بزرگتر از اندازه خودش دیده شود.

کابینت آشپزخانه براق

براق بودن و درخشندگی کابینت های براق آشپزخانه، جلوه ای شیک به آشپزخانه شما می بخشد. کابینت های براق به دلیل بازتاب نور فضا را روشن و دلباز می کنند و این موجب بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می شود.

کابینت های گلاس براق، در مقایسه با کابینت ممبران براق، بازتاب نور بیشتری دارد. ازین کابینت های هایگلاس براق، معمولا در آشپزخانه های کوچک و مدرن استفاده می شود. البته درخشش و زیبایی کابینت های براق در فضا های بزرگ نیز، همان اندازه زیبا و چشم نواز است!

تنها ایردی که به کابینت های براق وارد است، این است که رد انگشتانتان بر روی این کابینت ها می ماند، اما نگران نباشید چرا که این لک ها تنها به کمک یک دستمال نمناک تمیز می شود.

مقایسه کابینت مات و کابینت براق

در انتخاب بین کابینت مات و براق، می توان موارد زیادی را مورد بررسی قرار داد تا در نهایت بر اساس این مقایسه ها بین کابینت مات و کابینت براق یکی را انتخاب کرد.

می توان این کابینت ها را از لحاظ موارد زیر مورد بررسی و مقایسه قرار داد :

۱. جذابیت و زیبایی بصری:

افراد با توجه به سلایق و علایق خود زیبایی را تعریف می کنند، بنابراین زیبایی و جذابیت یک مورد کاملا شخصی و نسبی است. بر اساس این تفسیر کابینت مات و براق هر دو می توانند زیبا و جذاب باشند اما، کابینت های مات با ظاهری لوکسی که دارند زیبایی و جلوه بصری بیشتری همراه دارند.

رنگ های کابینت مات از تمام زوایا، یک شکل و یک دست به نظر می رسند و این خود موجب می شود که آشپزخانه شما ظاهری نرم، صاف و یکدست داشته باشد. کابینت های براق اما با نورپردازی های مختلف، می توانند در لحظه ظاهر آشپزخانه را تغییر دهند.

۲. قیمت و هزینه:

طراحی و ساخت کابینت های براق، معمولا نسبت به کابینت های مات گران تر تمام می شود. بنابراین باید دقت کنید که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید کابینت خود را انتخاب کنید.

احتمال خراشیده شدن و آسیب دیدن کابینت های براق همواره بیشتر از کابینت های مات است و باید در حفظ و نگهداری این کابینت ها همواره کوشا باشید.

طراحان کازا دکور، برای خانه های شلوغ و پر رفت و آمد این سبک از کابینت ها را پیشنهاد نمی دهند، و بر این باورند که کابینت مات بهتر است. اما باز هم همه این مسائل به سلیقه شخص شما بر می گردد.

ما در کازا دکورا، کابینت رویایی شما را برای خانه تان طراحی می کنیم و با عشق برای آماده سازی کابینت های شما تلاش میکنیم.

۳. تمیز کردن و نگهداری:

با وجود اینکه چربی، لکه، کثیفی و جای دست بر روی کابینت های براق به نسبت کابینت های مات، سریعتر  ایجاد می شود و به وضوح قابل مشاهده است؛ اما در مقابل تمامی این لکه ها تنها با یک پارچه نمناک تمیز می شوند.

۴.تنوع در رنگبندی:

کابینت های مات نسبت به کابینت های براق تنوع رنگی بیشتری دارند، که دست شما را برای انتخاب رنگ باز می گذارد. اگر کابینت دو رنگ می خواهید و یا یک پلت رنگی خاص در ذهن خود دارید بهتر است سراغ کابینت های مات بروید.

۵.تفاوت در سبک:

از میان کابینت های مات و براق، کابینت های براق امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. چرا که ظاهر کابینت های براق، مدرن و جدید است و این خود جلوه خاصی به آشپزخانه می دهد. در مقابل کابینت های مات، یک سبک کلاسیک دارند که برای آشپزخانه های اصیل مناسب هستند.

کابینت مات، فضای گرم و دوستانه ای ایجاد می کند، بنابراین اگر یک آشپزخانه به سبک سنتی دارید، انتخاب کابینت مات می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

۶.دوام و نگهداری:

تفاوت هایی در استحکام کابینت های مات و براق وجود دارد، هر دوی این کابینت ها می توانند در برابر آب مقاوم باشند؛ اما خراش و اثر انگشت بر روی کابینت براق زودتر اتفاق می افتد.

از طرفی کابینت های براق، در برابر رطوبت مقاوم تر هستند و کمتر دچار تاب خوردگی و بلند شدگی روکش ها می شوند.

کابینت مات بهتر است یا کابینت براق؟

هر کدام از ما میخواهیم قلب خانه ی ما متمایز و بی عیب و نقص باشد، بنابراین به دنبال کابینت های بی نظیری هستیم که ضمن کیفیت بالا زیبایی بیشتری به خانه و آشپزخانه ما القا کند. انتخاب کابینت، می تواند نقش مهمی در دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت میان کابینت های مات و براق را بررسی کنیم؛ تا به این ترتیب بتوانیم یک انتخاب هوشمندانه برای آشپزخانه خود داشته باشیم. اما همه موارد بالا همانطور که قبل تر هم گفتیم ارتباط مستقیمی با سلیقه شما دارد.

تیم کازا دکورا، با بررسی جامع و کامل آشپزخانه و خانه شما ضمن توجه به سلیقه شخصی شما بهترین طراحی ممکن را برای کابینت های آشپزخانه شما انجام می دهد.

بزرگ ترین تولید کننده کابینت مات و براق در کرج

کازا دکورا، به عنوان بزرگترین تولید کننده کابینت مات و براق در کرج، به پشتوانه سال ها تجربه و بهره گیری از تخصص پرسنل مجرب خود همواره در طراحی و ساخت انواع کابینت های مات و براق پیشتاز بوده است.

تیم کازا دکورا طراحی کابینت های مات و براق را نه تنها برای آشپزخانه شما، بلکه برای کمد دیواری و حتی دکور فوشگاه شما به بهترین و زیباترین شکل ممکن انجام می دهد.

طراحان ما در کازا دکورا، با ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ در فضای شما این امکان را برای شما فراهم می کند تا حداکثر استفاده را از فضای خود داشته باشید.

با ما تماس بگیرید تا با خلق بهترین و نوآورانه ترین ایده هایمان را شما را شگفت زده کنیم.

واتساپ