کابینت با روکش چوب

هر کسی که با آشپزخانه سر و کار دارد به خوبی می داند که کابینت نقش بسیار مهمی در بهره وری بیشتر از فضا دارد. علاوه بر این اگر کابینت با روکش چوبی باشد زیبایی و جلوه بصری فضای آشپزخانه را چند برابر می کند. در صورتی که به این سبک از کابینت علاقه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورید حتما با ما همراه باشید زیرا گروه تولیدی کازا دکورا در انتخاب درست کابینت به شما کمک خواهد کرد.

کابینت با روکش چوب چه نوع کابینتی است؟ چه تفاوتی با کابینت تمام چوب دارد؟

کابینت هایی که روکش چوبی دارند از مغزی (ورق سازنده زیر روکش) نئوپان یا MDF ساخته می شوند که بر روی آن ها روکشی از جنس چوب طبیعی یا مصنوعی چسبانده و پرس می شود. طبق این تعریف حالا می توانید حدس بزنید که تفاوت آن با کابینت تمام چوب چیست. کابینت تمام چوب به طور کامل از چوب ساخته می شود در صورتی که کابینت با روکش چوب، فقط لایه و روکشی از چوب بر روی نمای ظاهری خود دارد.

مشخصات فنی کابینت با روکش چوبی کدام است؟

همانطور که گفتیم بدنه کابینتی که با روکش چوب ساخته می شود از ورق MDF سفید یا رنگی تولید می شود. درب های این کابینت نیز از ورق ام دی اف خارجی یا ایرانی ساخته می شود که یک لایه روکش چوب طبیعی به ضخامت یک میلی متر بر رو و پشت آن چسبیده و با کمک دستگاه مخصوص پرس می شود. این ورق ها با کمک دستگاه cnc حکاکی شده و سپس آماده رنگ کاری می شوند. نکته قابل توجه در این جا این است که حتما باید از ورق های دو رو روکش استفاده شود زیرا ورق هایی که فقط یک طرف آن ها روکش خورده، در هنگام کار با دستگاه cnc تاب بر می دارند و زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد. تمامی نکات لازم در این زمینه توسط گروه تولیدی کازا دکورا به خوبی رعایت می شود تا محصولی با کیفیت و زیبا در دستان شما قرار بگیرد.

روکش های چوبی طبیعی کابینت از چه جنسی ساخته می شوند؟

در صورتی که می خواهید بدانید روکش چوبی طبیعی کابینت ها از چه جنسی ساخته می شوند باید بدانید که از چند مورد برای این کار استفاده می شود که عبارتند از: روکش گردو، روکش بلوط، روکش راش و روکش ملچ.

روکش گردو دارای وزن زیادی است به همین دلیل استفاده کمی در ساخت کابینت دارد. روکش راش گره و چشمه کمی دارد و ظاهری زیبا  ساده به کابینت شما می دهد. در این بین روکش های بلوط و ملچ با گره ها و چشمه های کمی که دارند ظاهری نسبتا شبیه به هم در کابینت ها ایجاد می کنند و جزء پر طرفدار ترین ها در بین روکش های مورد استفاده در کابینت به حساب می آیند.

انواع کابینت روکش های چوب مصنوعی کدامند؟

در روکش های مصنوعی این کابینت ها از ورقه های نازکی از مواد مختلف مانند کاغذهای تزیینی و غیر تزیینی استفاده می شود که با اپوکسی و رزین های مختلفی آغشته می شوند مانند فنل فرمالدهید یا ملامین فرمالدهید. برای آن که مقاومت و دوام آن ها افزایش یابد در حین فرآیند تولید از اکریلیک، PVC و … برای پوشاندن سطح ورق ها یا مغزها استفاده می شود. چند نوع از روکش های چوب مصنوعی عبارتند از موارد زیر:

  • روکش HPL: روکش HPL از کاغذ فشرده شده کرافت و کاغذ رنگی ساخته می شود و محبوبیت بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این نوع روکش عبارتند از: مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر آتش سیگار، مقاومت در برابر حرارت ظروف داغ تا ۱۸۰ درجه، مقاومت و عدم تغییر رنگ در برابر نور چراغ هالوژن، انعطاف پذیری و شکل پذیری بالا و …
  • روکش اکریلیک: روکش اکریلیک نیز انعطاف پذیری زیادی دارد و در ساخت کابینت های منحنی کارایی دارد. مقاومت و استحکام بالایی دارد اما در برابر گرما و حرارت آسیب پذیر است ولی در صورت آسیب به بخشی از روکش، می توان آن را ترمیم کرد.
  • روکش فویل یا لترون: یک کاغذ تزیینی ساده یا طرحدار است که به اپوکسی آغشته شده و با کمک چسب مخصوص بر روی ورق ام دی اف چسبانده می شود.
  • روکش ملامینه: این نوع روکش نیز مانند روکش فویل با چسب مخصوص بر روی ورق ام دی اف چسبانده می شود و به چسب زنی مجددی نیازمند نیست.

کازادکورا طراح و مجری انواع کابینت و کمد دیواری روکش چوب

در کابینت با روکش چوب چه رنگ هایی استفاده می شود؟

اگر بخواهیم درباره نوع رنگ های مورد استفاده در روکش چوبی کابینت صحبت کنیم باید بگوییم که معمولا از دو نوع رنگ برای این کار استفاده می شود: رنگ پلی اورتان و رنگ پلی استر. بین این دو نوع رنگ نیز انتخاب کازا دکورا رنگ پلی اورتان است زیرا کیفیت بالاتری نسبت به رنگ پلی استر دارد.

طیف رنگ های گسترده ای می توان برای کابینت با روکش چوبی استفاده کرد مانند سفید، قهوه ای، کرم، طوسی، ماهگونی، گردویی و … حتی اگر تا به حال دیده باشید ما می توانیم طبق سلیقه شما از دو رنگ برای کابینت های روکش چوبی شما استفاده کنیم و دکوراسیونی زیبا در فضای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

کابینت با روکش چوب از چه مزایایی برخوردار است؟

یکی از محبوب ترین ها و پرطرفدارترین مدل کابینت، کابینت با روکش چوبی است. این میزان از محبوبیت دلایلی دارد که به مزایای کابینت های روکش چوبی بر می گردد و تحت تاثیر آن است. در ادامه به چند مورد از مزایای این نوع کابینت می پردازیم.

ظاهر زیبا و نسبتا طبیعی

کابینت با روکش چوب ظاهر بسیار زیبایی دارد و شباهت زیادی به کابینت تمام چوب دارد. به همین دلیل اگر جزء افرادی هستید که به کابینت طرح چوب علاقه دارید اما نمی توانید هزینه کابینت تمام چوب را بپردازید، می توانید با قیمتی بسیار مناسب تر، کابینت با روکش چوب را انتخاب نمایید.

مقاومت در برابر رطوبت

همانطور که گفتیم برای رنگ کردن این نوع کابینت از رنگ پلی اورتان و پلی استر استفاده می شود که استفاده از آن ها بر روی روکش های کابینت، باعث افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت خواهد شد.

تنوع رنگ بالا

طیف رنگی روکش این نوع کابینت زیاد است به همین دلیل شما می توانید دقیقا مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل تان رنگ مورد نظرتان را سفارش دهید تا با کیفیتی عالی سفارش خود را از کازا دکورا دریافت نمایید.

عمر زیاد

از دیگر مزیت های خوب کابینت با روکش چوب، عمر و ماندگاری زیاد آن است. بعد از گذشت چند سال در صورتی که رنگ روکش ها تیره شد و یا آن که به دنبال تغییر بودید، می توان با رنگ جدید بر روی آن ها، فضایی نو و تازه ایجاد کرد.

قیمت مناسب

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، قیمت کابینت با روکش چوب بسیار مناسب تر از کابینت تمام چوب است اما تقریبا همان ظاهر زیبا را برای آشپزخانه شما ایجاد خواهد کرد. از همین رو با استفاده از کابینت با روکش چوب می توانید با قیمتی مقرون بصرفه، به خواسته و آرزویتان دست پیدا کنید.

گروه تولیدی کازا دکورا آماده ارائه کابینت با روکش چوب در طرح و رنگ مورد نظر شماست تا تمامی این مزیت های عالی را به یکباره به دست آورید.

قیمت کابینت با روکش چوب چقدر است؟

کابینت هایی که با روکش چوبی ساخته می شوند قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کابینت های تمام چوب دارند. به همین دلیل اگر به این سبک از کابینت ها علاقه دارید و می خواهید بصرفه تر هزینه کنید، بهتر است این نوع کابینت را انتخاب کنید. قیمت نهایی کابینت با روکش چوب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله ابعاد و سایز کابینت های مورد نیاز شما، رنگ و طرح آن، زمینی یا هوایی بودن آن و …

پیشنهاد ما این است که با کارشناسان کازا دکورا تماس بگیرید تا با کسب مشاوره های لازم، در جریان قیمت های دقیق هر کابینتی که مد نظر دارید، قرار بگیرید.

گروه تولیدی کازا دکورا با تیمی مجرب و متخصص، تولید کننده انواع کابینت آشپزخانه و … دقیقا مطابق با سلیقه و دکوراسیون شما در کیفیتی بسیار بالا می باشد. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید و یک تغییر اساسی در دکوراسیون محیط زندگی خود ایجاد نمایید.

 

بهترین تولید کننده کابینت روکش چوب در کرج

مجموعه کازادکورا با سالها تجربه و تخصص و بهره گیری از پرسنل و نیرو های متخصص و داشتن کارگاه و کارخانه تولید درب انواع کابینت و استفاده از جدیدترین و بروزترین دستگاه ها و تجهیزات و مجهز بودن به لاین آبشار رنگ، جزء بهترین تولیدکنندگان کابینت روکش چوب در کرج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

واتساپ