کابینت آشپزخانه شیشه ای (فریم لس)

کابینت آشپزخانه شیشه ای (فریم لس)

یکی از اجزاء اصلی و مهم در هر خانه، آشپزخانه و کابینت های آن می باشد. انتخاب یک کابینت با کیفیت و زیبا بسیار مهم است. در این مقاله می خواهیم به معرفی کابینت آشپزخانه شیشه ای (فریم لس) بپردازیم و با هم با مزایا و معایب آن آشنا شویم. اگر به دنبال یک کابینت جدید برای منزل تان هستید حتما تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

کابینت شیشه ای چیست؟

یکی از انواع جدید و زیبای کابینت، کابینت شیشه ای است و همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید درب های این نوع کابینت از شیشه ساخته می شود اما برای ساخت بدنه و قاب آن می توان از متریال مختلفی استفاده کرد که پر کاربرد ترین آن ها ام دی اف می باشد.

در این نوع کابینت با توجه به نوع شیشه ای که انتخاب می کنید وسایل داخل کابینت قابل رویت هستند به همین دلیل با چیدمان مرتب و زیبای داخل آن می توانید زیبایی ساده ای را به فضای منزل خود بدهید.

در ساخت کابینت شیشه ای از چه نوع شیشه استفاده می شود؟

برای ساخت کابینت های شیشه ای یا فریم لس از بهترین و با کیفیت ترین نوع شیشه سکوریت استفاده می شود. همانطور که می دانید شیشه های سکوریت مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و در صورتی که با ضربات سنگین شکسته شوند به صورت قطعات صیقل داده شده در می آیند و حالت نوک تیز و خطرناک نخواهند داشت.

این شیشه ها می توانند از دمای منفی ۸۰ درجه سانتی گراد تا مثبت ۲۵۰ درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل کنند. در صورتی که از آن به خوبی مراقبت کنید و ضربات سخت به آن وارد نکنید تا سال های زیادی برای شما کار خواهند کرد. شیشه سکوریت انواع مختلفی دارد و استفاده از آن در ساخت کابینت زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می دهد.

انواع کابینت شیشه ای یا فریم لس کدام است؟

شاید فکر می کنید کابینت های شیشه ای همه به یک شکل و با یک طرح ساخته می شوند در صورتی که این گونه نیست. کابینت های شیشه ای نیز انواع مختلفی دارند به همین دلیل شما می توانید با در نظر گرفتن دکوراسیون و سلیقه ای که دارید کابینت فریم لس مناسب خود را انتخاب نمایید. در ادامه انواع کابینت های شیشه ای را نام می بریم.

 

  • کابینت شیشه ای کلاسیک

یکی از انواع محبوب کابینت، کابینت کلاسیک است. زمانی که برای درب آن، به جای چوب از شیشه استفاده کنیم، کابینت شیشه ای کلاسیک خواهیم داشت. وسایل درون این کابینت مشاهده می شود. امنیت این نوع کابینت بالا است و با ظاهر زیبای خود جلوه خاصی به آشپزخانه می دهد.

 

  • کابینت شیشه ای مات

درب شیشه ای این نوع کابینت فریم لس با کمک فرآیند سندبلاست مات شده است در نتیجه وسایل درون آن به وضوح دیده نمی شود اما هنوز هم سادگی و زیبایی خود را حفظ می کند.

 

  • کابینت شیشه ای مدرن

در صورتی که دکوراسیون منزل تان مدرن است و به کابینت فریم لس علاقه دارید بهتر است به سراغ کابینت شیشه ای مدرن بروید. یکی از معروف ترین های این نوع کابینت، کابینت های گلاس شیشه خور است که با درب های شیشه ای خود ظاهر بسیار مدرن و زیبایی را به آشپزخانه می دهد. از نظر اقتصادی نیز قیمت این نوع کابینت بصرفه تر از انواع دیگر است.

 

  • کابینت شیشه ای رنگی

کابینت شیشه ای رنگی از مدل های قدیمی به حساب می آید. معمولا در این مدل کابینت فریم لس از شیشه های دودی یا برنزی استفاده می شود. امروزه استفاده از این سبک کابینت شیشه ای کمتر رواج دارد.

 

همانطور که مشاهده کردید تنوع کابینت های شیشه ای نیز زیاد است و شما می توانید مدل مورد علاقه تان را انتخاب نمایید.

مهم ترین مزایای کابینت فریم لس چیست؟

کابینت های شیشه ای ویژگی های مختلفی دارند و با توجه به آن ها می توان مزایای مختلفی را برایشان در نظر گرفت. در ادامه می خواهیم مهم ترین مزیت های این نوع کابینت ها را ذکر کنیم.

 

  • از آن جایی که درب این نوع کابینت شیشه ای است، باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر دیده شود در نتیجه برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.
  • وسایل درون کابینت قابل مشاهده است در نتیجه برای پیدا کردن وسیله مورد نظر نیازی به باز و بسته کردن زیاد درب آن ها نیست.
  • رنگ و طرح این کابینت ها زیاد است و برای همه سلیقه ها مناسب است.

 

 

  • نظافت و تمیز کردن آن راحت است.
  • کیفیت بالایی داشته و در برابر ضربه مقاومت خوبی دارند.
  • ترکیب این کابینت با نورپردازی، می تواند فضایی بسیار زیبا و مدرن و دکوراتیو به منزل تان بدهد.
  • حس زیبایی در عین حال سادگی را به آشپزخانه می دهد.

با توجه به این مزیت ها و ویژگی ها است که کابینت آشپزخانه شیشه ای یا فریم لس توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. در صورتی که شما نیز خواهان این کابینت هستید می توانید اطلاعات دقیق تر را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مهم ترین معایب کابینت شیشه ای چیست؟

هر وسیله ای ویژگی هایی دارد که برای برخی افراد می تواند مزیت به حساب بیاید و در مقابل برای افراد دیگر، عیب محسوب شود. با این تفاسیر، کابینت شیشه ای نیز دارای معایبی است که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

 

  • در این نوع کابینت ظروف داخل آن در معرض دید هستند در نتیجه همیشه باید تمیز و مرتب باشند.
  • وزن این نوع کابینت زیاد است. در واقع چگالی شیشه بیشتر از چوب و ام دی اف است به همین دلیل برای نصب آن بر روی کابینت های بالایی باید دقت و احتیاط زیادی داشته باشید.
  • بر اساس طراحی این نوع کابینت ها، ممکن است برخی افراد خیلی زود از آن ها خسته شوند و حس کنند کابینت ها قدیمی و از مد افتاده اند.
  • هر چقدر کیفیت کابینت های شیشه ای بالاتر باشد، به نسبت قیمت آن نیز نسبت به سایر کابینت ها بالاتر خواهد بود.
  • درست است که این کابینت ها از شیشه های مقاوم و بسیار با کیفیت ساخته می شوند اما باز هم در اثر ضربات شدید احتمال آسیب دیدن آن ها وجود دارد.

 

در این مقاله درباره کابینت آشپزخانه شیشه ای یا فریم لس صحبت کردیم. از مزایا و معایب این نوع کابینت گفتیم. اکنون تصمیم با شماست که بر اساس سلیقه و دکوراسیون منزل تان کابینت مناسب تان را انتخاب نمایید.

 

واتساپ