کابینت آشپزخانه سبک بوهمین

کابینت آشپزخانه سبک بوهمین

در این مقاله می خواهیم به بررسی و معرفی سبک جدید و جذاب کابینت آشپزخانه سبک بوهمین (Bohemian) یا به اختصار بوهو (Boho) بپردازیم. سبک دکوراسیون بوهمیان، سبکی هنری می باشد که بدون ساختار بودن معنی اصلی آن است البته از همان ابتدا به سبک قانون شکن معروف شده است.

شاید این سبک در ابتدا کمی شلوغ به نظر بیاید؛ اما حس زندگی در آن جریان دارد که البته این حس به دلیل تلفیق اشیا، رنگ ها و الگو های مختلف از سراسر جهان و فرهنگ های مختلف است.

علاوه بر این این سبک غیر متعارف و متفاوت است، پس اگر برای دکوراسیون آشپزخانه و کابینت خود به دنبال سبکی هستید که از قانون خاصی پیروی نکند و همچنین تجلی بخش آرامش و رضایت شما بصورت منحصر به فرد باشد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه سبک بوهمین

سبک بوهمیان یا بوهو، از زندگی کولی‌ های منطقه بوهمیا در جمهوری چک الهام گرفته شده است؛ مردمانی که به دلیل سبک زندگی آزاد، کوچ ‌نشین و ماجراجویانه شناخته می‌ شوند.

این سبک دکوراسیون اولین بار در قرن ۱۹ میلادی توسط هنرمندان پاریس به وجود آمد و در واکنش به فقر ناشی از انقلاب، نوعی بیانگر زندگی غیر متعارف و هنری شد. سبک بوهو در دهه ‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی به اوج محبوبیت رسید و به عنوان نماد آزادی و زندگی بدون محدودیت شناخته شد.

بوهمیان نه تنها در دکوراسیون بلکه به عنوان یک سبک زندگی نیز شناخته می‌ شود. طرفداران این سبک به آزادی، ماجراجویی و خلاقیت اهمیت می‌ دهند و این فلسفه در طراحی داخلی آن ‌ها نیز منعکس می ‌شود. هر اتاق در خانه ‌های بوهو، نمایانگر یک داستان یا سفر است و حس ارتباط با طبیعت و فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است.

به طور خلاصه، سبک بوهمیان یا بوهو، فضایی گرم، پر از زندگی و بدون محدودیت ‌های مرسوم را به وجود می ‌آورد. این سبک به کسانی که به دنبال یک دکوراسیون خلاق، غیر رسمی و با شخصیت هستند، فرصت می ‌دهد تا از آزادی هنری خود نهایت استفاده را ببرند و خانه‌ای منحصر به‌ فرد و صمیمی بسازند.

ویژگی های سبک بوهمین

هر سبکی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد که آن را از دیگر سبک های دکوراسیون متمایز می کند. سبک بوهمین با توجه به ویژگی اصلی آن که پیروی نکرد از قانون خاصی است، می تواند دست شما را در دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک بوهمین باز می گذارد.

در این بخش به تعدادی از ویژگی های بارز سبک بوهو می پردازیم:

۱.وجود گلدان های رنگارنگ

شما می توانید برای ایجاد حس زندگی و شادابی در دکوراسیون آشپزخانه خود از گلدان های رنگارنگ و سبز بهره بگیرید. گل های آپارتمانی مثل برگ انجیری، پتوس، شامادورا و انواع گیاهان آپارتمانی آویز که نیازی به نور مستقیم ندارند، گزینه های مناسبی برای تکمیل کردن دکوراسیون شما هستند.

۲.نورپردازی ملایم

قطعا یکی از موارد اساسی که دکوراسیون آشپزخانه شما را زیبا تر می کند استفاده از نور کم و ملایم است.

بوهمی ها از گذشته معتقد بودند که نور کم در آشپزخانه آرامش بیشتری را در فضا ایجاد خواهد کرد، بنابراین برای نور پردازی از لامپ‌های تزئینی، شمع ، فانوس، نور طبیعی، ریسه‌های نوری و لوسترهای نسبتاً ساده و قدیمی استفاده می کردند. بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون بوهو را انتخاب کنید خرید شمع را در اولویت بگذارید.

۳.اهمیت عناصر رنگی

استفاده از رنگ های خاکی پر رنگ و گرم، مانند رنگ های فلزات و زیور آلات در سبک بوهو بسیار رایج است.

کابینت در آشپزخانه به سبک بوهمین

کابینت به سبک بوهمین، که به ‌نام «بوهمی» نیز شناخته می‌ شود، به طراحی‌هایی اطلاق می ‌شود که از ترکیب ‌های رنگارنگ، الگو های مختلف و مواد طبیعی برای ایجاد یک فضای شاداب و راحت استفاده می‌ کند. این سبک معمولاً با استفاده از رنگ ‌های زنده، بافت ‌های متنوع، و جزئیات هنری به ‌همراه می ‌آید تا فضای دلنشین و غیر رسمی ایجاد کند.

ویژگی کابینت سبک بوهمین

۱.رنگ ‌های زنده و متنوع

استفاده از رنگ ‌های گرم و شاداب مانند قرمز، زرد، و آبی.

۲.مواد طبیعی

چوب ‌های طبیعی و بافت ‌های مختلف مانند پارچه‌های با طرح‌ های جغرافیایی و بافت ‌های خشن.

۳.الگو های مختلف

ترکیب الگو های هندسی، گلدار، و نقوش بومی به‌ طور غیر رسمی.

۴.جزئیات هنری

تزئینات هنری مانند سفال ‌های دستی، نقاشی‌ ها و منسوجات با الگو های خاص.

اگر به دنبال ایجاد یک فضای بوهمی زیبا و منحصر به ‌فرد در آشپزخانه خود هستید، تیم کازا دکورا می‌ تواند گزینه ا‌ی عالی برای شما باشد. ما در کازا دکورا مجموعه ‌ای از کابینت‌ ها و تجهیزات به سبک بوهمین را ارائه می ‌دهیم که می‌ توانند به راحتی به فضای آشپزخانه تان زندگی و رنگ بیفزایند. با مراجعه به سایت casa-decoraa.com، می‌ توانید بهترین گزینه ‌ها را برای سبک دلخواه‌ تان پیدا کنید.

 

نکات مهم در سبک دکوراسیون بوهمین

۱.هرگز از استفاده از رنگ های تلفیقی و ترکیب کردن رنگ های مختلف هراس نداشته باشید.

۲.محدودیتی برای استفاده از وسایلی که برای شما خاطره انگیز هستند و یا تداعی کنند حس خوبی برای شما هستند وجود ندارد، در سبک بوهو قانونی وجود ندارد که از سلیقه شما مهم تر باشد.

۳.از نور های طبیعی بیشتر استفاده کنید، نور های طبیعی بیشتر از نور های مصنوعی حس آرامش را به شما منتقل می کنند.

۴.اکسسوری های مورد استفاده شما در سبک بوهو باید کمی حالت فرسوده داشته باشند، بنابراین از استفاده از ابزار و اکسسوری های با براق بپرهیزید.

۵.استفاده از عتیقه و وسایل قدیمی جلوه ای ویژه و حیرت انگیز به منزل شما خواهد داد.

بنابراین، اگر به دنبال ترکیب اصالت و زیبایی طبیعی با طراحی‌های منحصر به فرد هستید، مجموعه کازا دکورا آماده است تا با محصولات خاص خود مانند تخت‌ها، کمدهای دیواری،  میزهای تلویزیون و همچنین کابینت به سبک بوهمین زیبایی را به آشپزخانه و خانه های شما به ارمغان بیاورد. هر قطعه‌ای که تولید می‌ کنیم، با توجه به جزئیات و الهام از طبیعت ساخته شده تا فضایی گرم و دلنشین برای شما ایجاد کند.

همین حالا با ما تماس بگیرید تا برای دکوراسیون آشپزخانه خود یک مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

 

واتساپ