کابینت پلی اورتان

همانطور که در اطراف خود مشاهده می کنید کابینت ها انواع و اقسام مختلفی دارند. یکی از انواع کابینت که در گروه تولیدی کازا دکورا ساخته می شود، کابینت پلی اورتان نام دارد. این نوع کابینت مانند سایر انواع آن، طرفداران خاص خود را دارد و به خاطر ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد مورد توجه افراد قرار گرفته است. در ادامه مطالب می خواهیم به این نوع کابینت بپردازیم.

کابینت پلی اورتان چیست؟

کابینت پلی اورتان در واقع به همان کابینت ام دی اف یا چوبی خام گفته می شود که با رنگ پلی اورتان سطح آن پوشش داده می شود. ویژگی مهمی که رنگ پلی اورتان دارد این است که نسبت به رنگ های دیگر از کیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار است. علاوه بر این قدرت چسبندگی آن مخصوصا بر روی چوب و ام دی اف خام خیلی مناسب است و به سرعت در مدت زمان کوتاهی خشک می شود. کازادکورا با اطلاع از این ویژگی های کاربردی، بهترین و با کیفیت ترین کابینت مورد نظر شما را طراحی و تولید می کند.

قابلیت های ساخت کابینت با رنگ پلی اورتان چیست؟

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا به جای آن که از هایگلاس یا ام دی اف ملامینه استفاده شود از ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان استفاده می شود. علت این انتخاب این است که کابینت های هایگلاس و ام دی اف ملامینه دارای روکش هستند در نتیجه نمی توان به وسیله دستگاه CNC و ابزار آلات نجاری طرح و مدل خاصی بر روی آن ها ایجاد و حکاکی کرد. علاوه بر این برای آن که از مغز ام دی اف یا هایگلاس محافظت شود حتما باید از نوار لبه PVC استفاده کنیم که تا حدی زیبایی نهایی کابینت را کاهش می دهد.

به همین دلیل در این نوع کابینت از ام دی اف خام رنگ شده استفاده می کنیم و با این کار می توانیم قسمت های مختلف آن از جمله درب کابینت را با استفاده از رنگ پلی اورتان پوشش دهیم و دیگر نیازی نیست از نوار لبه PVC استفاده کنیم. در نتیجه زیبایی نهایی کار زیاد است.

با این روش می توانیم انواع کابینت با طراحی های گوناگون مانند کابینت های منحنی تولید کنیم. علاوه بر این در انتخاب رنگ نیز دست شما کاملا باز است و می توانید از میان تعداد زیادی رنگ که موجود است طبق سلیقه و دکوراسیون خود، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و بقیه کار را به کازا دکورا بسپارید.

مزایای مهم کابینت پلی اورتان چیست؟

همانطور که گفتیم استفاده از رنگ پلی اورتان بر روی چوب خام ام دی اف برای ساخت کابینت دارای مزایای مهمی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • تنوع ساخت مدل های مختلف کابینت با استفاده از ام دی اف یا چوب خام به روش رنگ پلی اورتان، بسیار زیاد است و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • رنگ بندی پلی اورتان دارای تنوع و طیف بسیار زیادی است در نتیجه پاسخگوی سلیقه های مختلف مشتریان است. شما می توانید طبق سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود رنگ کابینت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • شما می توانید میزان مات یا براق بودن رنگ کابینت را انتخاب کنید و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد.
  • چسبندگی رنگ پلی اورتان بسیار زیاد است و در مدت زمان خیلی کم به سرعت خشک می شود.
  • بعد از آن که رنگ پلی اورتان بر روی سطح کابینت خشک شد، لایه ای محکم و مقاوم بر روی آن ایجاد می شود در نتیجه طول عمر کابینت را افزایش می دهد.
  • در صورتی که پوشش پلی اورتان بر روی سطح کابینت آسیب یا خراش ببیند، قابلیت ترمیم دارد و می توانیم دوباره آن را رنگ آمیزی کنیم.

با توجه به مزایای مهمی که درباره کابینت پلی اورتان ذکر کردیم اکنون متوجه می شوید چرا افراد زیادی طرفدار آن هستند. در صورتی که می خواهید از سایر ویژگی های کابینت پلی اورتان مطلع شوید می توانید با گروه تولیدی کازا دکورا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

پلی اورتان

ویژگی ها و خصوصیات رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان که در این کابینت ها استفاده می شود دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • رنگ پلی اورتان را از ترکیب رزین و هاردنر که نوعی سخت کننده است می سازند.
  • استفاده از این رنگ بر روی سطح کابینت باعث افزایش مقاومت آن در برابر اشعه و نور آفتاب، رطوبت، مواد شوینده، ضربه و … می شود.
  • رنگ پلی اورتان کیفیت بسیار بالایی دارد و بعد از اجرا، مانند رنگ های پودری حالتی شبیه به پوست پرتقالی شدن به خود نمی گیرد.
  • این رنگ در درجه حرارت کم نیز با سرعت بالایی خشک می شود و رطوبتی که در آن وجود دارد آسیبی به بافت چوب وارد نمی کند. این مسئله نکته بسیار مهمی است که در رنگ آمیزی وسایل چوبی باید در نظر گرفته شود.

انواع کابینت پلی اورتان کدامند؟

کابینت های پلی اورتان را می توان طبق دسته بندی های مختلف به موارد متعددی تقسیم کرد. به عنوان مثال انواع کابینت پلی اورتان با توجه به ساختار رنگ آن عبارت است از:

  • کابینت پلی اورتان با پوشش رنگی بر پایه آب
  • کابینت پلی اورتان با پوشش رنگی بر پایه روغن

در یک تقسیم بندی دیگر که بر اساس ظاهر کابینت پلی اورتان انجام می شود به موارد زیر دست پیدا می کنیم:

  • کابینت پلی اورتان براق
  • کابینت پلی اورتان نیمه براق
  • کابینت پلی اورتان مات

البته شما می توانید طبق سلیقه خود، میزان مات یا براق بودن این نوع کابینت را انتخاب کنید. با توجه به این توضیحات، شما محدودیتی در انتخاب این نوع کابینت ندارید در نتیجه به راحتی می توانید سفارش خود را نزد کازا دکورا ثبت نمایید.

قیمت کابینت پلی اورتان چقدر است؟

همانطور که می دانید عوامل مختلفی بر روی قیمت نهایی کابینت پلی اورتان تاثیرگذار است از جمله متراژ، چوب یا ام دی اف مورد استفاده در آن، لولا ها و سایر یراق آلات آن، رنگ و …

به طور کلی از آن جایی که در ساخت این نوع کابینت از رنگ پلی اورتان استفاده می شود، هزینه بیشتری نیز نسبت به کابینت ملامینه و هایگلاس باید بپردازید یعنی چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر. علاوه بر این هزینه رنگ آمیزی کابینت نیز باید در نظر بگیرید. در صورتی که می خواهید از جزئیات قیمت ها به صورت دقیق و به روز مطلع شوید بهتر است با کارشناسان ما در کازا دکورا تماس بگیرید تا در کنار آن، مشاوره و راهنمایی لازم را هم دریافت نمایید. در این صورت می توانید محاسبه کنید ساخت کابینت مورد نظر شما چقدر هزینه بر می دارد.

همانطور که مشاهده کردید گروه تولیدی کازا دکورا با تیم متخصصی که دارد آماده ساخت کابینت دقیقا مطابق با سلیقه و درخواست شما و متناسب با دکوراسیون منزل شما می باشد. فقط کافی است با کسب راهنمایی از ما سفارش خود را ثبت نمایید.

 

بهترین تولید کننده کابینت پلی اورتان در کرج

مجموعه کازادکورا با سالها تجربه و تخصص و بهره گیری از پرسنل و نیرو های متخصص و داشتن کارگاه و کارخانه تولید درب انواع کابینت و استفاده از جدیدترین و بروزترین دستگاه ها و تجهیزات و مجهز بودن به لاین آبشار رنگ، جزء بهترین تولیدکنندگان کابینت پلی اورتان در کرج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

واتساپ