چگونه بهترین مدل کابینت را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین مدل کابینت را انتخاب کنیم؟

قطعا هر کسی دوست دارد بهترین مدل کابینت را در آشپزخانه خود داشته باشد. این امر فقط جنبه بصری و زیبایی ظاهری ندارد بلکه از لحاظ دیگری نیز مورد اهمیت است. اگر می خواهید بدانید چگونه بهترین مدل کابینت را انتخاب کنیم بهتر است در ادامه مطالب این مقاله با کازا دکورا همراه شوید تا به نکات خوبی در این باره دست پیدا کنید.

انتخاب مدل مناسب کابینت چه اهمیتی دارد؟

همه انسان ها زیبایی را دوست دارند و می خواهند وسایل و دکوراسیون منزلشان عالی، زیبا و با شکوه باشد. در این صورت با حس خوشایند تری آشپزی کرده و به سایر امور منزل رسیدگی خواهند کرد. داشتن کابینت های زیبا و متناسب با دکوراسیون منزل، علاوه بر آن که فضا را زیباتر و شیک تر می کند فواید دیگری نیز دارد و آن نظم و ساماندهی وسایل است. شما با داشتن کابینت های جادار می توانید از تمامی فضایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید و همه وسایل آشپزخانه را درون آن ها جای دهید.

به همین دلیل است که انتخاب بهترین مدل کابینت اهمیت دارد تا هم زیبایی و نظم را به خانه شما بیاورد و هم آن که با جنس خوب و با دوامی که دارد شما را از هزینه های اضافی دیگر بی نیاز کند. اگر در انتخاب مدل مناسب کابینت منزل تان با مشکل رو به رو شدید می توانید از مشورت های گروه تولیدی کازا دکورا استفاده نمایید.

انواع مدل و سبک کابینت متناسب با هر آشپزخانه

برای آن که بتوانید بهترین مدل و سبک کابینت را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید قبل از هر چیز بهتر است با سبک های مختلف آن ها آشنا شوید تا بر اساس ویژگی هایی که دارند دست به انتخاب بزنید. در ادامه سبک های مختلف کابینت را معرفی می کنیم.

کابینت کلاسیک

یکی از سبک های شناخته شده در دنیای کابینت، کلاسیک نام دارد. این سبک کابینت دارای پیچیدگی هایی بر روی درب، ستون ها و … می باشد. مواد اولیه ساخت این نوع کابینت معمولا چوب طبیعی است و یا آن که از روکش چوب طبیعی در ساخت آن استفاده می شود.

کابینت کلاسیک به خاطر طراحی شلوغ و پیچیده ای که دارد برای آشپزخانه هایی مناسب است که فضا و وسعت خوبی دارند زیرا استفاده از کابینت کلاسیک فضا را کمی کوچکتر نشان می دهد در نتیجه برای آشپزخانه های کوچک آپارتمانی گزینه مناسبی محسوب نمی شود. همچنین به خاطر استفاده از چوب طبیعی، هزینه ساخت آن بیشتر از کابینت های دیگر است. پس برای انتخاب کابینت کلاسیک باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

کابینت مدرن

کابینت های مدرن ظاهری معمولا ساده و مینیمال دارند و سعی می شود از یک رنگ یا نهایتا دو رنگ در ساخت آن استفاده شود. مترال مورد استفاده در این نوع کابینت از مواد مختلفی می باشد از جمله ام دی اف، های گلاس و … تنوع رنگی آن ها نیز زیاد است. با توجه به این توضیحات قیمت ساخت کابینت مدرن دارای تنوع زیادی است و هر مشتری متناسب با بودجه ای که دارد می تواند جنس کابینت خود را انتخاب نماید. اگر دکوراسیون منزل شما به سبک مدرن است می توانید به سراغ این مدل کابینت بروید و از سادگی و زیبایی که دارد لذت ببرید.

کابینت نئوکلاسیک

افرادی که به سبک های قدیمی و طراحی های شلوغ علاقه دارند و همچنین می خواهند با هزینه مناسبی کابینت تهیه کنند می توانند به سراغ کابینت نئوکلاسیک بروند. این نوع کابینت تقریبا ظاهری شبیه به کابینت کلاسیک دارد اما در ساخت آن از متریال کابینت مدرن استفاده می شود به همین دلیل قیمت نهایی کار تا حد قابل توجهی پایین می آید. در صورتی که فضای کافی در آشپزخانه دارید می توانید این مدل را انتخاب کنید.

۴ نکته مهم برای انتخاب بهترین مدل کابینت

اکنون که با ۳ سبک معروف کابینت آشنا شدید بهتر است برویم سراغ این که برای انتخاب کابینت مناسب منزل تان باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

توجه به سبک های مختلف کابینت

برای آن که بتوانید بهترین مدل کابینت را انتخاب کنید باید به سبک های مختلف آن توجه داشته باشید. با شناختی که درباره ویژگی های هر سبک کابینت به دست می آورید می توانید طبق سلیقه تان، دکوراسیون منزل و … بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به فضای آشپزخانه

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم برای آن که بتوانید کابینت های مناسبی تهیه کنید باید فضای آشپزخانه را در نظر بگیرید. در صورتی که آشپزخانه شما کوچک است نباید از کابینت های شلوغ و پر زرق و برق استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ های تیره و شلوغ نیز باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شود. بر عکس شما باید به سراغ کابینت های مینیمال با رنگ های روشن و درخشان بروید.

اما اگر آشپزخانه شما بزرگ است و فضای کافی در اختیار دارید می توانید از سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک نیز استفاد نمایید. در این شرایط دست شما در انتخاب رنگ، سبک، مدل کابینت باز است.

توجه به رنگ کابینت

رنگ ها تاثیر زیادی بر ذهن بیننده می گذارند. با کمک رنگ ها می توان فضایی را بزرگ تر نشان داد و یا انرژی فضا را بیشتر کرد. به همین دلیل است که کابینت آشپزخانه های کوچک را به رنگ های روشن و درخشان و براق می سازند تا فضا وسیع تر به نظر برسد. اگر فضای آشپزخانه شما نیز کوچک است بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید و به سراغ کابینت هایی که طراحی خاصی ندارند و ساده اند مانند سبک مدرن بروید.

اما اگر آشپزخانه شما وسعت کافی را دارد و به سبک های کلاسیک علاقه دارید و همچنین سایر عناصر دکوراسیون منزلتان را به سبک کلاسیک انتخاب کرده اید می توانید به سراغ سبک های شلوغ و رنگ های تیره و مات بروید.

توجه به قیمت کابینت

از دیگر معیارهای مهم برای انتخاب کابینت، قیمت آن است. شما باید برای انتخاب کابینت به هزینه ها نیز توجه داشته باشید و بر اساس آن، متریال و سبک کابینت خود را انتخاب نمایید زیرا برخی از سبک ها مانند کلاسیک به خاطر استفاده از چوب طبیعی، قیمت بالایی دارند. انتخاب یراق آلات، دستگیره و رنگ کابینت نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.

همانطور که مشاهده کردید برای انتخاب بهترین مدل کابینت باید به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید. در صورتی که با توجه به این توضیحات باز هم نتوانستید انتخاب کنید، می توانید از مشورت ها و راهنمایی های گروه تولیدی کازا دکورا استفاده نمایید. کارشناسان متخصص ما در انتخاب بهترین مدل کابینت متناسب با سلیقه شما، دکوراسیون منزلتان، بودجه و فضایی که در اختیار دارید، به شما کمک می کنند.

واتساپ