روش های انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری

روش های انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری

امروزه کمد دیواری دیگر فقط یک فضای شلوغ و نامرتب برای قرار دادن لباس ها و لوازم ما نیست ، بلکه در دنیای مدرن و دکوراسیون امروزه، بخش مهمی از خانه هست که طراحی و ساخت آنها اصولی دارد. هم چنین انتخاب بهترین و جدید ترین رنگ کمد دیواری ،اصول مختلفی دارد که رعایت کردن آن تاثیر زیادی در فضای دکوراسیون داخلی ، زیبایی و بزرگ تر و کوچک تر نشان دادن خانه دارد. به این نکته هم باید توجه کرد که ابعاد و جاداربودن کمد دیواری فاکتور مهمی هست که با توجه به دکوراسیون منزل باید رعایت شود .در ادامه به بررسی انواع رنگ های کمد دیواری به شما کمک میکنیم که به راحتی رنگ کمد دیواری رو طبق اصولی انتخاب کنید و همچنین جدیدترین رنگ کمد دیواری را هم مورد بررسی قرار می دهیم .

انتخاب رنگ اتاق خواب کودک ، بزرگسالان و … یک چالش بزرگ برای خانواده هست که افراد علاقه دارند که درمورد مسائل مربوط به دکور ، بهترین انتخاب را داشته باشند .

رنگ کمددیواری

نکات لازم انتخاب کمد دیواری مناسب

در این بخش ابتدا درمورد نکات ضروری انتخاب و ساخت کمد دیواری می پردازیم و سپس اصول انتخاب رنگ مناسب کمد دیواری را مورد بررسی قرار می دهیم .

ابتدا باید اینو درنظر داشته باشید که نحوه استفاده و عملکرد کمد دیواری را درک کنید . مثلا تصمیم گیری کنید که فضای ذخیره سازی کمد دیواری برای قرار دادن لوازم تان چه مقدار فضا را قرار هست که اشغال کند و آیا همه آنها در فضای موجود قرار داده میشوند یا نه ؟ که باید متناسب با نیازهای خود اندازه بگیرید و با معمار خود مشورت بگیرید . همچنین در اکثر خانه های ما فضای اتاق کوچک است ، کمد را باید طوری طراحی کنیم که نیاز های چند گانه ما را برطرف  کنند .

  1. اولین موردی که باید بدانید این هست که چقدر فضای کار دارید که این عامل مهمترین موضوع در طراحی کمد دیواری هست . بنابراین مکانی که می خواهید کمد دیواری را در آنجا بسازید، اندازه بگیرید . از کف زمین تا سقف را به صورت عمودی اندازه گیری کنید .
  2. مورد بعدی این هست که باید مشخص کنید که کمددیواری چه کاری را برای شما انجام دهد و چه کاربرد هایی برای شما داشته باشد که همچنین قرار دادن لباس ها هدف اصلی کمد اتاق خواب است ، اما کمد میتواند به عنوان محل لباس پوشیدن ، کتابخانه ، جعبه لوازم آرایشی و سایر وسایل مثل کیف ، کفش و.. باشد شما باید بدانید که قصد دارید چه مقدار لباس در کمد نگه دارید مثلا برخی از ما دوست داریم لباس هایمان را تا کنیم ، یا برخی علاقه دارند آنها را آویزان کنند یا رول کنند که با توجه به این نکات به طراح کمک میکنید که این بخش را به صورت کشویی یا آویز و یا هر مدلی طراحی کند .
  3. از دیگر ویزگی هایی که میتوانید برای کمد دیواری در نظر بگیرید و به کمد خود هر ویژگی که دوست دارید ، اضافه کنید  مثلا یک ویژگی میز اتو هست که این مورد میتواند یک تخته تاشویی باشد که روی قلاب آویزان است یا در طاقچه کمد هنگام عدم استفاده قرار داده شود و همچنین میتواند با یک تخته چرخان و تاشو قابل تنظیم تا ارتفاع مناسب باشد .حتی یک کمد کوچک هم میتواند میز اتو را پشت درب لولایی باز پنهان کند .
  4. در کمد دیواری خود میتوانید حتی مکانی برای نشستن در حین کفش پوشیدن و… ایجاد کنید . از یک صندلی سبک استفاده کنید که به راحتی میتواند جابه جا شود ، و این  انتخاب خوبی هست .حتی میتوانید صندلی ها را طوری طراحی کنید که در کمد دیواری هم جا سازی شوند .
  5. برای اینکه به محیط اتاق خود جلوه خاصی دهید و فضای آنها را بزرگتر نشان دهید میتوانید آینه هایی را در خارج از کمد متصل کنید و یا در کنار کمدتان تا شود و حتی میتوانیم از آینه های داخلی هم استفاده کنیم .
  6. فناوری نورپردازی LED انقلابی در نورپردازی با باتری و نصب در هر مکانی ایجاد کرده هست و نور بسیار زیادی را ارائه می دهد . روشنایی با باتری نیازی به پیروی از قوانین ساختمان یا قوانین برق ندارد ، زیرا به عنوان یک لامپ دائمی درنظر گرفته نمیشود اما بهتر است که لامپ را جایی طراحی کنیم که از لباس ها دور باشند .
  7. میتوانیم به جای سبد های پلاستیکی لباس های نشسته مان ، که دید نامناسبی در خانه ایجاد میکند و حمل آن سخت هست ، از کیسه های لباس استفاده کنیم که میتوان آنها را پشت در کمد روی قلاب آویزان کرد که این میتواند کار ما را راحت تر کند .

اصول انتخاب بهترین رنگ ها برای کمد دیواری

حالا بعد از انتخاب نکات مهم در کمد دیواری و تاثیر آن در دکور اتاق مان نوبت این هست که درمورد انواع رنگ های پرکاربرد و به روز صحبت کنیم . در هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری حتماً بین رنگ دیوار ها  و سرویس خواب و رنگ کمد دیواری هماهنگی ایجاد نمایید. می توانید رنگ کمد دیواری را با رنگ سرویس خواب هماهنگ نمایید تا کمد دیواری جدا از دیوار ها به چشم آید و زیبایی بیشتری داشته باشد.اگر کمد دیواری با رنگ گرم و پر رنگی را انتخاب میکنید در کنار آن از یک رنگ خنثی استفاده نمایید تا چشم نوازتر باشد.

برای اتاق خواب کودکان بر اساس روحیه و رفتار های آن ها رنگ را انتخاب نمایید تا به آن ها آسیبی وارد نشود.

در اتاق خواب بزرگسالان کمد دیواری با یک رنگ ساده بهترین گزینه است که باعث زیبایی اتاق می شود پس با توجه به مدل کمد دیواری و چیدمان اتاق رنگ متناسب آن را انتخاب نمایید.

اگر شما سبک مدرن را برای اتاق خواب خود انتخاب کرده اید بهتر است از رنگ سفید، بژ، صدفی و رنگ های متناسب با سرویس خوابتان استفاده نمایید. همچنین اگر اتاق خواب شما بزرگ است می توانید از رنگ های تیره مانند مشکی و یا ترکیب آن با سفید و رنگ هماهنگ با مابقی وسایل استفاده نمایید. اگر شما سبک سنتی و کلاسیک را برای چیدمان اتاق خوابتان مد نظر دارید می توانید علاوه بر رنگ سفید می توانید از رنگ های گرم تر مانند کرم، قهوه ای، فندقی و یا رنگ های چوب برای کمد دیواری خود انتخاب نمایید. یکی دیگر از بهترین رنگ ها برای کمد دیواری اتاق خواب رنگ خنثی طوسی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

بهترین رنگ کمد دیواری سال ۲۰۲۳

 

  • رنگ خاکستری:  یک رنگ خنثی است که هر کسی می تواند آن را برای رنگ کمد خود انتخاب کند. این رنگ های کمد با ظرافت ظریف، ظاهر مدرن و پیچیده ای را به فضای داخلی می آورند. این رنگ را می توان برای کابینت های رومیزی، کابینت آشپزخانه ، کمد اتاق خواب و … اعمال کرد.

کمد دیواری خاکستری

 

  • رنگ سفید: کلاسیک محبوب ترین رنگ هنگام رنگ آمیزی کمد است و دید بهتری در اتاق ایجاد میکند و اتاق را بزرگتر نشان میدهد .

کمد دیواری سفید

 

  • رنگ خاکی : یک پالت رنگی گسترده به رنگ های موجود در طبیعت هست که شناخته شده ترین رنگ های خاکی : بژ یا خرمایی ، قهوه ای ، قهوه ای مایل به قرمز ، قهوه ای تیره ، سبز روشن و تیره و .. است . ترکیب سایه های تیره رنگ گرم تری به محیط می دهند ، در حالی که رنگ های روشن خاکی رنگ سرد تری به محیط ارائه می دهند.

کمد دیواری خاکی

 

  • تن تیره : استفاده از رنگ های تیره در کمد ممکن است دشوار باشد .که هنگام رنگ آمیزی با رنگ تیره ، سقف باید رنگی و روشن باشد . این رنگ تیره شیک و مردانه به نظر میرسد و استفاده از چراغ ها و نوارهای نوری در کمد دیواری ، باعث دید بهتر میشود .

کمد دیواری تن تیره

 

  • سایه های پاستیلی : رنگ های روشنی هستند که همیشه مد بوده اند و درحال حاضر طراحان این رنگ ها را با سایر پالت های رنگی ترکیب میکنند . مخلوط کردن مقداری رنگ سفید با رنگ پاستیلی باعث میشود کمد لباس ها را بیشتر نشان دهد. هم چنین درمواردی که کمدتان درب یا هیچ قاب و تزئیناتی ندارد و فقط یک بازشو دارد میتوانید از این رنگ ها استفاده کنید و طراحی داخلی اتاقتان را بزرگتر نشان میدهد .

کمددیواری رنگ پاستیلی

رنگ کمد دیواری های بدون در

اگر کمدتان درب ندارد یا بدون هیچ قاب یا تزئینات هست ، ساده ترین کار این هست که برای کمد دیواری تان رنگی را انتخاب کنید که با دیوار های اتاق خواب و آشپزخانه تان ست میشود . نکته دیگر این هست که درنظر بگیرید که چه کف پوشی نصب کرده اید و رنگ کلی آنها چیست ؟ و رنگی را انتخاب کنید که به خوبی با رنگ کفپوش چوبی ، فرش یا حتی سنگ و کاشی شما هماهنگ باشد .

در این نوع طراحی، کمد دیواری نباید خیلی در مرکز توجه قرار گیرد که اگر به طور کلی رنگ اتاق شما تیره باشد و رنگ کمدهای دیواری را هم تیره انتخاب کنید ممکن است کمد شما خیلی تاریک شود. پس در این حالت سعی کنید سایه‌ای روشن‌تر از رنگ تیره اتاق را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید.

کمد دیواری بدون در

 

واتساپ