سبک دکوراسیون بوهو

سبک دکوراسیون بوهو

همانطور که می دانید دکوراسیون دارای سبک های مختلفی است که یکی از دلچسب ترین آن ها، سبک دکوراسیون بوهو نام دارد که افراد زیادی را عاشق خود کرده است. این سبک دکوراسیون ویژگی ها و خصوصیات خود را دارد درست مانند هر سبک دیگر. پس اگر می خواهید شما نیز با این سبک دکوراسیون آشنا شوید حتما ادامه مطالب را دنبال نمایید.

بوهو دیزاین به چه معناست؟

بوهو از واژه Bohemian گرفته شده و مخفف آن است. این واژه به افراد کوچ نشین در منطقه بوهمیا اروپای مرکزی اشاره دارد. این افراد سبک زندگی غیر معمول و مختص خود را داشتند. سبک زندگی عشایری این افراد شامل المان ها و عناصر هنری فوق العاده ای می شد. این افراد به سبک کوچ نشینی و کولی وار زندگی می کردند به همین دلیل فرهنگ ها و طراحی های مختلف را در زندگی خود با یکدیگر تلفیق کردند. این سبک دکوراسیون در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی طرفداران زیادی را به خود جذب نمود.

ویژگی سبک دکوراسیون بوهو چیست؟

اگر می خواهید سبک دکوراسیون بوهو را در منزل خود اجرا کنید باید بدانید که این نوع سبک، از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی کند. شما می توانید هر وسیله ای که در طول زندگی جمع آوری کرده اید را در دکوراسیون منزلتان استفاده کرده و به نمایش بگذارید. هیچ الزامی نیست این وسایل با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. استفاده از مبلمان چوبی در این سبک دکوراسیون مهم است. شما باید فضای خانه را با آینه، کتاب، پارچه، آثار هنری، وسایل قدیمی، اشیاء نوستالژیک و … پر کنید و فضایی پر و شلوغ را در منزلتان ایجاد نمایید. با وجود این که قاعده خاصی برای این نوع دکوراسیون وجود ندارد اما با در نظر گرفتن چند نکته می توانید از این سبک دکوراسیون لذت ببرید.

سبک دکوراسیون بوهو2

در دکوراسیون بوهو از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم قانون خاصی برای استفاده از رنگ و سایر المان ها در دکوراسیون بوهو وجود ندارد اما برای این که زیبایی بیشتری را در فضای منزلتان ایجاد کنید بهتر است از رنگ های متالیک، خاکی گرم، سبزهای قیمتی و … در فضای خانه استفاده نمایید. از مهم ترین رنگ های پایه در سبک دکوراسیون بوهو، سبز، خاکستری و قهوه ای تیره است و در درجات بعدی می توانید از نارنجی آتشین، ارغوانی تیره و آبی براق استفاده نمایید. یکی از ویژگی های فوق العاده در این سبک دکوراسیون، ترکیب و لایه بندی رنگ ها است.

برای داشتن چنین دکوراسیونی باید الگوها و بافت های مختلف را آزادانه و خیلی راحت با یکدیگر ترکیب کرده و در کنار هم قرار دهید. نگران هماهنگی بین رنگ ها نباشید. شاید در حالت عادی ترکیب دو رنگ در یک دکوراسیون عجیب باشد اما در سبک دکوراسیون بوهو چنین چیزی عجیب نیست. شما می توانید با کمک پارچه های سوزن دوزی شده فضایی جذاب و عجیب و غریب را در منزل تان ایجاد کنید. استفاده از پرده های نقش دار، قالیچه های کوچک در کنار عکس ها و آثار هنری بر روی دیوار نکات بسیار مهمی در این سبک است. البته توجه داشته باشید در کنار استفاده از رنگ های گرم و غنی بهتر است در پس زمینه از رنگ سفید استفاده کنید تا فضای بصری وسیع تر و خلوت تری را در چشم بیننده ایجاد نمایید.

ممکنه این مقاله هم براتون جالب باشه :همه چیز درباره بازسازی دکوراسیون منزل

اکسسوری های دکوراسیون بوهو

همانطور که تا الان متوجه شده اید در سبک دکوراسیون بوهو قاعده این است که هر چه بیشتر بتوانید از وسایل و عناصر مختلف استفاده کنید دکوراسیون زیباتری خواهید داشت. در این طراحی دکوراسیون می توانید از پارچه های کرباس و سیسال در کنار پارچه های ابریشم و تور استفاده نمایید. ظاهر این وسایل بهتر است کمی قدیمی و کهنه به نظر برسند یعنی خراب و معیوب نباشند اما براق و نو نباشند. در این سبک دکوراسیون از قلاب بافی و ملیله دوزی و لبه دوزی زیاد استفاده می شود. عناصر و المان هایی که در این نوع دکوراسیون وجود دارند برگرفته از فرهنگ های مختلف در سراسر دنیا هستند. در این سبک طراحی می توانید از سایبان روی تخت و مبلمان هایتان استفاده نمایید.

سبک دکوراسیون بوهو 5

مبلمان به سبک بوهو چه ویژگی هایی دارد؟

از آن جایی که در طراحی بوهو بیشتر از وسایل قدیمی و کهنه و دست دوم استفاده می شود مبلمان های این نوع سبک دکوراسیون را نمی توانید در فروشگاه های معمولی پیدا کنید. قسمت های مختلف مبلمان و نشیمن ها باید خاص بوده و روایتگر داستان به خصوصی باشند. برای خرید مبلمان منزل خود می توانید سری به مغازه های دست دوم فروشی بزنید و مبل های مختلفی که با یکدیگر متفاوت هستند را خریداری نمایید. مبل های تختخواب شو، صندلی پروانه ای، شزلون و … برای این نوع طراحی داخلی مناسب است.

مقاله پیشنهادی:هر چیزی که یک آشپزخانه مدرن نیاز دارد

ویژگی های سبک دکوراسیون بوهو کدامند؟

سبک دکوراسیون بوهو بسیار متنوع است و موارد بسیار متعددی از طراحی های داخلی را می توان جزء این سبک طراحی به حساب آورد. اما ویژگی های مشترک تمامی این موارد را می توان در چند مورد خلاصه کرد که عبارتند از:

رنگ های متنوع

همانطور که گفتیم قانون و استاندارد خاصی درباره طیف رنگ های مورد استفاده در این سبک دکوراسیون وجود ندارد اما بهتر است از رنگ های گرم، روشن، خاکی و ترکیبی از آن ها در فضای منزل تان استفاده نمایید. برای زیباتر شدن دکوراسیون در این سبک، بهتر است دیوار ها را سفید کنید. دیوار سفید مانند یک بوم سفید است که در کنار سایر المان های رنگی و جذاب در این طراحی زیبایی خاصی به فضای خانه تان داده می شود.

المان های ناهماهنگ

همانطور که گفتیم در طراحی داخلی به سبک بوهو باید از پارچه های کرباس، سیسال، ابریشم، ملیله دوزی شده و قلاب بافی شده استفاده نمایید. استفاده از المان ها و طرح های ناهماهنگ و غیر مرتبط نکته مهمی در این سبک دکوراسیون می باشد.

سبک دکوراسیون بوهو 3

اکسسوری از کشورهای مختلف

استفاده از فرش های ایرانی، قالیچه های ایکات کامبوجی و سایر اکسسوری از کشور های مختلف جهان در این سبک دکوراسیون به چشم می خورد.

گیاهان سبز

استفاده از گیاهان طبیعی و سبز مانند ساکولنت ها فضایی زیبا و آرامش بخش را به منزلتان می دهد.

مبلمان راحتی

مبلمان های سبک بوهو ارتفاع کمی نسبت به زمین دارند و از مواد طبیعی مانند چوب ساخته شده اند و بر روی آن ها از بالشتک های مخملی استفاده می شود. این مبل ها بسیار راحت اند و فضای صمیمی در خانه ایجاد می کنند.

ممکنه این مقاله هم براتون مفید باشه :چگونه بهترین مدل کابینت را انتخاب کنیم؟

نورپردازی

برای نورپردازی در سبک بوهو از لامپ های رومیزی، شمع و فانوس استفاده می شود و فضا را گرم و آرامش بخش می کند. می توان از لوسترهای مجلل و یا لامپ های مدرن آویزان در اتاق ناهار خوری استفاده کرد و بر جذابیت فضای خانه افزود

طرح های کهنه و قدیمی

وسایل و عناصری که در این سبک دکوراسیون استفاده می شود قدیمی و کهنه اند و از مواد طبیعی ساخته شده اند.

با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم می توانید دکوراسیون منزل تان را به سبک بوهمیان بچینید و از صمیمیت و آرامش فضا لذت ببرید.

واتساپ