دکوراسیون فروشگاه و مغازه

دکوراسیون فروشگاه و مغازه

بدون شک یکی از مهم ترین بخش های یک مغازه در چندسال اخیر، که بر تبلیغات و نمای ظاهری یک فروشگاه تاثیر گذار است دکوراسیون فروشگاه و مغازه است.
نمای ظاهری نقش فوق العاده ای در جلب مشتری و رونق کسب و کارها دارد، اما اجرای دکور در هر مغاز باید با در نظر گرفتن شاخصه های دکوراسیون داخلی و محصولات آن فروشگاه دارد.

دکوراسیون مغازه چیست؟


دکوراسیون مغازه شامل مجموعه ای از لوازم است که برای ایجاد فضایی زیبا، منظم و کاربردی در محل کسب و کار شما مورد استفاده قرار می گیرد.
هر مغازه ای با هدف، فروش بیشتر و موفقیت در جذب و حفظ مشتری شروع به کار می کند، ازاین رو انتظار می رود که دکور مغازه ها نیز به همین سبب طراحی و ساخته شوند، به این ترتیب می توانند در میزان فروش تاثیر گذار باشند.

در دکوراسیون مغازه، ویترین جلو مغازه اولین برخورد مشتری با مغازه شماست، که می تواند جلب توجه کند. پس از آن مشتری با دیدن دکوراسیون مغازه شما تصمیم می گیرد که در مغازه بماند یا سریعا محیط را ترک کند.

بنابراین می توانیم بگوییم که دکوراسیون داخلی مغازه و چیدمان ویترین جلو مغازه معیار مشتری ها برای ورود به مغازه شما و خرید از شماست.

اصول طراحی دکوراسیون مغازه

بدون شک طراحی دکوراسیون مغازه نیز نیازمند اصول و تخصص است، برخی از مواردی که در طراحی دکوراسیون مغازه تاثیر گذار است شامل موارد زیر است:

۱. طراحی دکوراسیون جذاب برای قسمت ورودی مغازه

۲. توجه به چیدمان قفسه ها و محصولات در فضای داخلی مغازه

۳. طراحی دکور جذاب برای ویترین مغازه

۴. به کار بردن رنگ های مناسب برای طراحی دکور


۵. استفاده از تابلوهای حراج و… در ویترین مغازه


۶. منظم نگه داشتن فضای مغازه


۷. طراحی انبار و کمد های دپو

طراحی دکوراسیون مغازه کوچک


دقت و مهارت کافی از اساسی ترین لازمه های طراحی دکوراسیون مغازه کوچک است!
طراحان کازا دکور به کمک سال ها تجربه و تخصص خود می توانند دکوراسیون مغازه ی کوچک شما را هم به سبکی کاملا کاربردی طراحی کرده و به اجرا در بیاورند.
طراحان ما در طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک به رنگ دکور، نوع چیدمان کالا، نور و … توجه و حساسیت زیادی به خرج می دهند تا استفاده ای درست و بهینه از فضا داشته باشید.

قفسه بندی با شلف های عمودی


قفسه بندی قطعا می تواند یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین فاکتورهای یک مغازه به شمار می آید.
با قفسه بندی خلاقانه و اجرای ایده های جدید شما می توانید فضای بیشتری برای ارائه و به نمایش گذاشتن اجناس مغازه خود داشته باشید.
در مغازه های کوچک باید از این فضای کم نهایت استفاده را کرد، تا هم بتوانیم تمام کالاها را به نمایش بگذاریم و هم فضای کافی برای انبار سایر وسایل را داشته باشیم. قفسه ها می توانند فضای فروشگاه و مغازه شما را بزرگتر جلوه بدهند، همچنین قفسه های عمودی و وجود نظم دهنده ها می تواند یک ایده نوآورانه برای دکوراسیون مغازه شما به حساب می آیند.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک


در طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک ۷ اصل مهم و ضروری وجود دارد که باید رعایت شود، تا به این ترتیب بتوانید از فضای کوچکی که در اختیار دارید نهایت استفاده را داشته باشید.
این ۷ اصل شامل موارد ذیل می باشد:
۱. توجه به رنگبندی فضای داخل مغازه
۲. قفسه بندی و پارتیشن بندی مغازه
۳. طراحی نور پردازی مناسب برای مغازه
۴. استفاده از رنگ های روشن و ملایم
۵. اجتناب از شلوغ کردن فضا
۶. طراحی ویترین کاربردی
۷. استفاده از قفسه و شلف های عمودی

طراحی ویترین مغازه


ویترین های منظم و مینیمال قطعا یک راه موثر در جلب نظر مشتری به حساب می آیند.
در طراحی ویترین مغازه باید به منبع نور توجه ویژه ای شود، اگر مغازه شما در کنار خیابان است، در دیزاین ویترین باید منبع نوری به گونه ای باشد که هم در روز و هم در شب اجناس داخل ویترین کامل و با جزئیات قابل مشاهده باشند. چیدمان اجناس درون ویترین نیز باید با تم رنگی کاملا هماهنگ باشد.

طراحی ورودی مغازه


طراحی ورودی مغازه، شامل ۵ الی ۲۰ قدم اول ورودی مغازه است. که باید که کمک نورهای خنثی طراحی و ساخته می شود.

انواع سبک دکوراسیون مغازه


انواع سبک های دکوراسیون مغازه به ۳ بخش تقسیم می شود:


۱. دکور مغازه کلاسیک:


عنصر مهم در این سبک طراحی در نقطه کانونی قرار می گیرد. عموما در طراحی این سبک از رنگ های مرتبط با طبیعت استفاده می شود.


۲. دکور مغازه مینیمال:


در طراحی این سبک از دکوراسیون، با حذف زوائد و عناصر غیر ضروری تمرکز مشترکی را به سمت محصولات اصلی هدایت می کند. در این طراحی معمولا از رنگ های خنثی و سیاه و سفید استفاده می شود. تا تناژ رنگی جلب توجه زیادی نکند و طرح محصولات توجه مخاطب را جلب کند.

 

۳. دکور مغازه مدرن:


در طراحی دکوراسیون مغازه به شیوه ی مدرن تاکید بر عملگرایی است و از تزئینات زیاد جلوگیری می شود.
این سبک بهترین شیوه طراحی داخلی برای مغازه های کوچک است که در آن از عناصر نا متقارن استفاده می شود.

متریال چوب در دکوراسیون مغازه


انواع مختلفی از متریال چوب در دکوراسیون مغازه ها قابل استفاده می باشد. استفاده از چوب های ام دی اف، هایگلاس، کریستال یا ملامینه می تواند از جمله پر کاربردترین متریال های چوبی در طراحی دکوراسیون مغازه باشند.
ام دی اف هایگلاس به دلیل داشتن ظاهری براق و شیشه مانند می تواند از پرکاربردترین انواع متریال ها در طراحی دکوراسیون مغازه باشد.
نوع دیگر از متریال چوبی وجود دارد که به وسیله رنگ آمیزی با تم رنگی مغازه متناسب می شود. به عنوان روکش نیز می توانیم از روکش های طبیعی یا روکش های پی وی سی استفاده کنیم.

کمد ها و قفسه ها در طراحی دکوراسیون مغازه باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟


• قفسه عمودی با ارتفاع مناسب:


در طراحی قفسه های دکوراسیون مغازه خود به این مهم توجه داشته باشید که قفسه های نباید آنقدر بلند باشند که دسترسی به اجناس دشوار باشد.


• قفسه با عمق مناسب:


عمق زیاد قفسه ها می تواند موجب پنهان ماندن اجناس درونآن ها شود، به همین ترتیب باید توجه داشته باشید که عمق قفسه متناسب باشد.


• نورپردازی:


هالوژن ها و نورهای به کار رفته در طراحی قفسه ها می تواند جزئیات محصولتان را به خوبی به نمایش بگذارد.

 

کازادکورا، با شعبه های فعال خود در ایران و عمان توانسته جدیدترین دکوراسیون های مغازه ها و فروشگاه ها را برای مشتریان خود طراحی کند و به بهترین شکل ممکن به اجرا دربیاورد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه کازا دکورا تماس بگیرید.

واتساپ