انواع کانتر آشپزخانه

انواع کانتر آشپزخانه

انتخاب کابینت مناسب هر آشپزخانه ای اهمیت زیادی در دکوراسیون منزل دارد اما انتخاب کانتر مناسب نیز تاثیر بسزایی در دکوراسیون کل آشپزخانه دارد به همین دلیل آشنایی با انواع کانتر آشپزخانه یکی از کارهای مهمی است که قبل از خرید باید مورد توجه قرار بگیرد و یا با مشورت گروه متخصصی مانند کازا دکورا انجام شود. با ما همراه باشید تا شما را با این موضوع مهم آشنا کنیم.

در هنگام خرید کانتر آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر قصد خرید کانتر آشپزخانه دارید باید بدانید که یک سری نکات مهم در این زمینه وجود دارد که بر انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه می خواهیم به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره کنیم.

مواد اولیه و دوام

از آن جایی که کانتر آشپزخانه در قسمت های مختلفی جای می گیرد از جمله کنار اجاق گاز و یا سینک، بهتر است از انواعی انتخاب شود که از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده و دوام و ماندگاری بالایی دارد. با این کار شما را از صرف هزینه اضافی معاف خواهد کرد.

توجه به میزان بودجه

کانتر آشپزخانه در انواع مختلفی ساخته می شود به همین دلیل قیمت های متفاوتی نیز دارد. اگر شما قصد خرید آن را دارید باید به بودجه ای که برای این کار اختصاص داده اید توجه کنید و سپس به خرید کردن اقدام نمایید. به عنوان مثال یکی از ارزان ترین کانترها از نظر قیمت از جنس لمینت می باشد و از جمله گران ترین آن ها از جنس سنگ گرانیت ساخته می شود.

انواع کانتر آشپزخانه

توجه به دکوراسیون آشپزخانه

شما باید کانتری انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه و منزل تان باشد. در این صورت با ایجاد یک هارمونی زیبا، بر جذابیت بصری فضا می افزایید. همچنین بهتر است کانتر با جنس هایی انتخاب کنید که نصب آن ها در گوشه و کنار ها و تمامی قسمت های آشپزخانه آسان باشد.

همانطور که گفتیم کانتر آشپزخانه از مواد اولیه متفاوتی ساخته می شود و پاسخگوی تمامی سلایق می باشد. در ادامه می خواهیم شما را با ۹ نوع از کانتر آشپزخانه که آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کانتر آشپزخانه کامپوزیتی

یکی از انواع کانتر آشپزخانه، کانتر کامپوزیتی نام دارد که مقاومت بالایی در برابر گرما، خراشیدگی و خوردگی دارد. به خاطر مقاومت بالای این نوع کانتر ها می توان در اطراف سینک ظرفشویی و اجاق گاز با خیال راحت از آن ها استفاده کرد.

در آشپزخانه های مدرن بیشتر از کانتر های کامپوزیتی آبی و خاکستری تیره استفاده می شود تا جلوه بیشتری به فضا داده شود. در آشپزخانه های سنتی نیز استفاده از کانتر هایی که به رنگ خنثی هستند، انتخاب بهتری می باشند.

کانتر آشپزخانه چوبی

یکی از کانترهای آشپزخانه ای که از قدیم مورد توجه افراد قرار داشته، کانتر چوبی است که به خاطر طبیعی بودنش گرما و انرژی خاصی را به فضای آشپزخانه می دهد. برای ساخت این نوع کانترها از چوب های سخت استفاده می شود مانند چوب درخت نارگیل و بلوط. برای سبک های مختلف دکوراسیون می توان از این نوع کانتر استفاده کرد. در صورتی که به خوبی از آن ها نگه داری شود ماندگاری و طول عمر بالایی خواهند داشت. این نکته را فراموش نکنید که هرگز جسم داغ بر روی آن ها قرار ندهید و سطح آن ها را با مواد شوینده شیمیایی تمیز نکنید زیرا باعث آسیب دیدن آن ها شده و از طول عمر مفیدشان می کاهد.

کانتر آشپزخانه گرانیتی

برای ساختن کانتر های گرانیتی از سنگ های طبیعی استفاده می شود و همین امر است که باعث زیبایی و محبوبیت آن می شود. از انواع زیبا و لوکس این نوع کانتر ها با سنگ مرمر ساخته می شود که قیمت بالایی نیز دارند. کانترهای گرانیتی همیشه زیبا و چشم نواز هستند و به هیچ عنوان قدیمی نمی شوند. استحکام این نوع کانتر ها بالا است و در برابر گرما، آسیب دیدگی، خراش و … مقاومت خوبی دارند. البته این مسئله باعث نمی شود که از آن ها به درستی استفاده و نگه داری نکنیم زیرا در دراز مدت امکان آسیب دیدن آن ها وجود دارد. این نوع کانترها را می توان در اشکال و اندازه های مختلفی در بازار پیدا کنید.

کانتر آشپزخانه لمینت

انواع کانتر آشپزخانه

کانترهای آشپزخانه لمینت در رنج قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند به همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند مطابق با بودجه خود خرید کنند. تنوع طرح و رنگ کانتر لمینت آشپزخانه بالا است به همین دلیل شما می توانید خیلی راحت طبق دکوراسیون منزل و آشپزخانه، کانتر مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

نگه داری از کانتر لمینت خیلی آسان است و در برابر بخار آب و هر گونه خراشیدگی مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد. کانتر آشپزخانه لمینت ضد زنگ است و در برابر مواد شوینده شیمیایی نیز مقاومت خوبی دارد. سطح صاف و براق کانتر لمینت بر جلوه آن می افزاید و دلیل محبوبیت و استقبال مردم از آن نیز همین مسئله است. شما می توانید برای هر سبکی از آشپزخانه مدرن و سنتی از این نوع کانتر استفاد کنید.

کانتر آشپزخانه شیشه ای

شفاف بودن و روشن تر کردن فضا از جمله ویژگی های کانتر آشپزخانه شیشه ای می باشد. این نوع کانتر در برابر رطوبت، گرما و زنگ زدگی مقاوم است و خیلی راحت تمیز می شود و به خاطر انعکاس نور و شفافیتی که دارد باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است.

کانتر آشپزخانه استیل ضد زنگ

این نوع کانترها نیز مقاوم و آنتی باکتریال هستند اما بیشتر برای محیط های رستورانی مناسب هستند.

کانتر آشپزخانه بتنی

کانترهایی که از جنس بتن هستند ظاهری صنعتی به فضا می دهند و وزن بسیار زیادی دارند. با این حال از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و خراش برخوردار نیستند. به همین دلیل در فضای منزل از این نوع کانتر استفاده نمی شود.

کانتر آشپزخانه سنگ کوارتز

سنگ کوارتز سنگی مصنوعی است که طول عمر و دوام بالای آن باعث محبوبیتش شده است. از آن جایی که هیچ نوع تخلخلی در آن ها وجود ندارد، سطح این نوع کانتر بسیار صاف و براق می باشد و جلوه و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه می دهد. سطح کانتر سنگ کوارتز ضد خش و ضد لک است در نتیجه خیلی راحت تمیز می شود و نیاز به استفاده از مواد شوینده ندارد.

یکی دیگر از کانترهای آشپزخانه که از سنگ طبیعی ساخته می شود کانتر سنگ صابون نام دارد. این نوع سنگ طبیعی در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی داشته و خاصیت نفوذ ناپذیری دارد. تمیز کردن و نگه داری از آن ها خیلی آسان است و برای هر نوع دکوراسیونی مناسب می باشند. کانتر سنگ صابون تنوع رنگی بالایی دارد و در برابر رطوبت، حرارت، خراشیدگی، خوردگی در برابر مواد اسیدی و قلیایی و … مقاوم است.

همانطور که مشاهده کردید کانتر آشپزخانه از مواد مختلفی ساخته می شود در نتیجه برای هر سلیقه، دکوراسیون، بودجه و … کانتر مناسبی در بازار وجود دارد. شما نیز می توانید با توجه به همین اطلاعات، کانتر محبوب تان را انتخاب کنید و در این راه از راهنمایی های کازا دکورا بهره مند شوید.

 

واتساپ