انواع جزیره آشپزخانه

انواع جزیره آشپزخانه

یکی از قسمت های مهم هر خانه، آشپزخانه آن است که همه افراد خانواده از آن استفاده می کنند. مدل های مختلفی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که در یکی از آن ها از جزیره استفاده می شود. اگر می خواهید با انواع جزیره آشپزخانه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه شوید و به نکاتی که ذکر می کنیم توجه فرمایید.

مزایای آشپزخانه جزیره چیست؟

ممکن است با خود فکر کرده باشید که جزیره آشپزخانه چیزی شبیه به اپن آشپزخانه است اما چگونه باعث می شود جذابیت بیشتری در ظاهر آشپزخانه ایجاد شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید به ویژگی های جزیره آشپزخانه توجه کنید. همین ویژگی هاست که باعث می شود در دکوراسیون داخلی از جزیره آشپزخانه استفاده شود و محبوبیت خاصی بین افراد پیدا کند

  • در جزیره آشپزخانه میز کار بزرگی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید از چهار طرف آن برای کارهای مربوط به آشپزی و … استفاده نمایید. در نتیجه نسبت به آشپزخانه اپن فضای بیشتری در اختیار شما قرار گرفته و می توانید فعالیت های بیشتری انجام دهید.

 

  • زمانی که یک مدل جزیره آشپزخانه اجرا می شود، این قسمت تبدیل به نقطه مرکزی در منزل خواهد شد. شما می توانید از این فضا استفاده کرده و با چیدن چند صندلی در اطراف آن، فضایی برای جمع شدن خانواده در کنار هم ایجاد نمایید.
  • در صورتی که به سبک های مدرن دکوراسیون علاقه دارید با استفاده از جزیره می توانید تاثیر زیادی در دکوراسیون مدرن منزلتان داشته باشید. همچنین از آن می توانید به عنوان میز ناهارخوری، گفتگو های خانوادگی و … استفاده نمایید در نتیجه کارایی آن زیاد خواهد بود.

بررسی کاربرد های مختلف جزیره آشپزخانه

در آشپزخانه باید هر وسیله در جای خود استفاده شود تا فعالیت شما را راحت تر کند. طراحی آشپزخانه به سبک جزیره باعث می شود علاوه بر ایجاد یک دکوراسیون مدرن در منزل، میزکاری فوق العاده برای کارهای روزمره شما ایجاد شود تا بتوانید فعالیت های مربوط به آشپزی را به راحتی بر روی آن انجام دهید. در ادامه به کاربردهای مختلفی که جزیره آشپزخانه دارد می پردازیم.

 

مرکز نظافت

مطابق با اصول مثلث طلایی در آشپزخانه بهتر است ماشین ظرفشویی و سینک در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا برای نظافت آن ها فعالیت کمتری داشته باشید. در صورتی که می خواهید سینک ظرفشویی بر روی جزیره قرار بگیرد باید تمامی امکانات برای نصب ماشین ظرفشویی و یا ماشین لباسشویی را در این جزیره در نظر بگیرید. زیرا در این ایده دکوراسیون، کابینت جزیره تبدیل به کانون نظافت در آشپزخانه می شود در نتیجه باید فضایی برای نگه داری از مواد شوینده در آن نظر بگیرید.

در این سبک دکوراسیون باید فضایی برای سطل زباله، وسایل و مواد شوینده، نگه داری از وسایل آشپزی و … در نظر بگیرید تا بتوانید راحت تر فعالیت های خود را انجام دهید و هر وسیله ای را مرتب و منظم در جای مخصوص خود قرار دهید.

استفاده از جزیره به عنوان میزکار

با توجه به فضای آشپزخانه، جزیره آن می تواند بزرگ باشد. ابعاد جزیره آشپزخانه هر چقدر بیشتر باشد، فضای بیشتری را برای کارهای مربوط به آشپزی در اختیار شما قرار می دهد در نتیجه انجام آشپزی و سایر فعالیت های مربوط به منزل را برای شما راحت تر می کند. در صورتی که می خواهید خیلی حرفه ای کار کنید، در کنار جزیره آشپزخانه، سینک، گاز و … را در نزدیکی خود قرار دهید تا بتوانید راحت تر کار کنید و نیازی نباشد فعالیت زیادی داشته باشید.

استفاده از جزیره آشپزخانه برای آشپزی

بعضی از افراد دوست دارند کارهای مربوط به پخت و پز را بر روی جزیره آشپزخانه انجام دهند. اگر شما نیز به این کار علاقه دارید باید از گازهای رومیزی بر روی جزیره آشپزخانه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که روکش میز باید از جنسی مقاوم و مستحکم باشد تا در برابر حرارت ناشی از گاز و قابلمه های داغ، آسیبی نبیند. علاوه بر این باید تحمل مواد شوینده قوی برای پاک کردن لکه ها و چربی ها را داشته باشد.

انواع جزیره آشپزخانه کدام است؟

جزیره آشپزخانه جزئی پرکاربرد و مفید در دکوراسیون های جدید آشپزخانه به حساب می آید. شما می توانید با توجه به ابعاد آشپزخانه، آن را به صورت مربع یا مستطیل بسازید و بیشتر فعالیت های خود را بر روی آن انجام دهید. البته از اشکال دیگری مانند دایره، نیم دایره، مثلثی و … نیز می توان برای جزیره استفاده کرد. در ادامه مهم ترین انواع جزیره آشپزخانه را با یکدیگر بررسی می کنیم.

جزیره مربعی یا مستطیلی

یکی از انواع پر کاربرد جزیره آشپزخانه، جزیره مربعی یا مستطیلی است. در این مدل جزیره می توانید با استفاده از فضایی که در اختیار دارید فعالیت های مربوط به آشپزی و … را انجام دهید و از آن به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده نمایید.

جزیره چرخ دار

یکی از مدل های کاربردی جزیره آشپزخانه، مدل جزیره چرخ دار است. این مدل جزیره خیلی راحت قابل حرکت است در نتیجه این امکان را به شما می دهد که بتوانید دکوراسیون آشپزخانه را به راحتی تغییر دهید و جزیره را هر جایی که مناسب می دانید قرار دهید.

جزیره L شکل

یکی از جدید ترین مدل های جزیره آشپزخانه مدل L شکل است که فضای مناسبی هم برای سینک ظرفشویی، گاز و … و هم برای صرف غذا فراهم می کند. البته در کنار امکانات خوبی که این مدل دارد تمیز کردن آن را نیز باید در نظر بگیرید زیرا در زمان آشپزی روی جزیره کثیف می شود و به نظافت نیاز دارد.

جزیره T شکل

مدل دیگر جزیره، جزیره T شکل است که این مدل نیز زیبایی و کاربرد خاص خود را دارد و فضای کافی برای انجام فعالیت هایتان را به شما می دهد. همچنین می توانید کابینت های زیادی را در آن جای داده و وسایل مورد نیازتان را در آن ها قرار دهید

جزیره منحنی

از دیگر مدل های جدید جزیره، مدل منحنی آن است که حس خوبی را در فضای آشپزخانه ایجاد می کند. البته باید ابعاد کابینت در آن به درستی انتخاب شود تا بتوان از فضا به درستی استفاده کرد.

اپن آشپزخانه جزیره ای دوبل

در آشپزخانه هایی که بزرگ هستند به جای یک جزیره از دو جزیره استفاده می شود و تجهیزات مختلف بر روی آن ها نصب می شود به عنوان مثال بر روی یکی از آن ها می توانید سینک ظرفشویی، گاز و … را نصب کرده و از دیگری به عنوان میز غذاخوری استفاده نمایید.

طراحی و اجرای جزیره آشپزخانه در کازا دکورا

همانطور که مشاهده کردید جزیره آشپزخانه مدل های مختلفی دارد که با توجه به فضای آشپزخانه ای که در اختیار دارید می توانید از مدل دلخواهتان استفاده نمایید. در صورتی که در انتخاب جزیره مناسب تان تردید دارید می توانید از مشاورین کازا دکورا کمک بگیرید. کارشناسان کازا دکورا با در نظر گرفتن سلیقه و فضای آشپزخانه شما، بهترین و مناسب ترین نوع جزیره آشپزخانه را برای شما طراحی و سپس اجرا می کنند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان کازا دکورا تماس بگیرید.

.

واتساپ